رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان گفت: بهره‌گیری مناسب از ظرفیت صنعت گردشگری استان گلستان با دارا بودن بیش از ۱۰۰۰ اثر تاریخی، طبیعی، فرهنگی، تمدنی و اجتماعی، می‌تواند اقتصاد و صنعت استان را به‌طور ساختاری متحول سازد.

موانع پیش روی صنعت گردشگری در گلستان را بردارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گردشگری به‌عنوان یک صنعت نوپا و نوظهور که دارای خصوصیات و مؤلفه‌های بسیار مهم و منحصربه‌فردی است، می‌تواند نقش تأثیرگذاری در فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی داشته باشد.

وی افزود: گردشگری یکی از مؤلفه‌های قابل‌توجه در کشورهای در حال توسعه، توسعه‌یافته و صنعتی است.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان بیان کرد: گردشگری به‌عنوان یکی از عوامل توسعه کشورمان، نقش بسیار مهمی در راستای تحقق شعار "جهش تولید" دارد.

امیرشاهی با تأکید بر اینکه با بهره‌گیری از صنعت گردشگری، جهش مناسبی را در بحث اشتغال پایدار خواهیم داشت، گفت: استان گلستان با دارا بودن تنوع جغرافیایی، طبیعت بسیار زیبا، آب‌وهوای لطیف، محیطی سرسبز و چشم‌انداز مناظر انحصاری در کشور، تنوع اقوام، نژادها و مذاهب، وجود صنایع‌دستی مختلف و غیره مأمنی مناسب برای گردشگران داخلی و حتی خارجی است.

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های مختلف طبیعی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در استان گلستان، تصریح کرد: استان گلستان مهد علم و اندیشه و تاریخ کهن کشور است.

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در گلستان با تأکید بر نقش صنعت گردشگری در تحول ساختاری بخش اقتصادی و صنعتی استان، اظهار کرد: لازم است سازمان‌ها و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری و صنعت توریستی، موانع پیش روی صنعت گردشگری را از میان بردارند و راه را برای توسعه این صنعت هموار سازند.

امیرشاهی گفت: در صورت تحقق توسعه صنعت گردشگری، تعداد بیکاران به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش و میزان رفاه اجتماعی و سطح معیشت مردم این سرزمین افزایش خواهد یافت و منویات مقام معظم رهبری در هدف قرار دادن جهش تولید، در این بخش تحقق پیدا خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار