اطلاعیه شماره ۱۴ نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان:

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان اعلام کرد: نماز عید سعید فطر با ۲۵ درصد ظرفیت در مساجد استان گلستان برگزار می شود.

نماز عید سعید فطر با ۲۵ درصد ظرفیت در مساجد استان گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان اطلاعیه ای در خصوص برگزاری نماز عید سعید فطر در استان گلستان صادر کرد.

متن کامل این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم مومن و انقلابی استان گلستان

با اهدای سلام و ارادت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف استان و تبریک پیشاپیش حلول ماه شوال و فرا رسیدن عید سعید فطر، به استحضار میرسانیم با توجه به اهمیت برگزاری نماز عید سعید فطر و اشتیاق وافر مردم خداجو و مؤمن برای اقامه این فریضه الهی و همچنین حصول ثبات نسبی در کنترل ویروس کرونا، با تأکید مجدد بر رعایت کامل و دقیق موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با لطف الهی شاهد برگزاری نماز عید سعید فطر در مساجد استان خواهیم بود.

لازم به ذکر است ضدعفونی مساجد قبل و بعد از برگزاری نماز، ایجاد تهویه مناسب در مساجد و الزام استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای تمامی نمازگزاران، رعایت بهداشت فردی و استفاده از دستکش و ماسک برای همه نمازگزاران، برگزاری نماز با ۲۵ درصد ظرفیت مساجد و رعایت فاصله یک متری نمازگزاران از یکدیگر، اجتناب از حضور بیماران خاص و مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای و همچنین خردسالان و سالمندان و استفاده از مهر، سجاده و چادرنماز فردی توسط نمازگزاران الزامی است.

همچنین ممنوعیت توزیع هرگونه مواد خوراکی، نذر و چای، رعایت مدت زمان برگزاری حداکثر یک ساعته نماز، جمع آوری زکات فطریه به وسیله کارتخوان‌ها و صندوق‌های ویژه جمع آوری فطریه و خودداری از تبادل وجه نقد، استفاده از کیسه‌های یکبارمصرف برای کفش‌ها، ممنوعیت برگزاری هرگونه برنامه جانبی به غیر از نماز عید فطر و جمع آوری پسماندهای تولیدی نظیر دستکش و ماسک مستعمل به همراه ضدعفونی محل برگزاری نماز قبل و بعد از مراسم از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
مدیریت نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار