خانم فاطمه سوسرایی استاد مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان گفت: اگر مردان و زنان عفیف و پاکدامن بوده و از حرام چشم پوشی کنند، در این صورت فرزندان صالح تربیت می کنند.

عفت و پاکدامنی موجب تربیت فرزندان صالح می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کوثر از گلستان، خانم فاطمه سوسرایی در نشست پژوهشی که از سوی مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان به صورت مجازی برگزار شد، به بحث پیرامون «نشانه های انسان کریم» پرداخت و بیان کرد: ماه ذی القعده منتسب به کریم و کریمه اهل بیت(علیهم السلام) بوده که حضرت امام رضا(علیه السلام) معروف به کریم و حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) ملقب به کریمه اهل بیت است.

وی با استناد به روایت امام صادق(علیه السلام) «ثلاثه تدل علی کرم المرء: حسن الخلق و کظم الغیظ و غض البصر»، به نشانه های انسان کریم اشاره کرد و افزود: طبق روایت، حسن خلق، کظم غیظ و چشم پوشی از حرام بر کرم انسان دلالت دارد.

استاد حوزه با اشاره به روایت امام رضا(علیه السلام) «اعمال شیعیان هر صبح و شام بر ما ائمه عرضه می شود...»، اضافه کرد: اگر انسان کار خوبی انجام دهد، آن حضرت در قبال این عمل نیک خدا را شاکر بوده و اگر مرتکب گناه و معصیت شود، ایشان برای او از خداوند متعال مغفرت و آمرزش را طلب می کند؛ از این رو، باید پیرو طریق اهل بیت(علیهم السلام) بوده و از راه آنان جدا نشویم.

سوسرایی به تبیین آثار و برکات خوش خلقی در بین همسران پرداخت و با اشاره به کلام نورانی پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)، خاطرنشان کرد: اگر زن از سه خصوصیت همچون سازش با فقر و نداری، تحمل بداخلاقی همسر و بخشیدن مهریه به او برخوردار باشد، در روز قیامت با حضرت فاطمه(سلام الله علیها) محشور شده و عذاب قبر نیز از او برداشته می شود.

وی خوش خلقی را از شاخصه های مهم پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و ائمه اطهار(علیهم السلام) دانست و گفت: نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت(علیهم السلام) از این ویژگی برخوردار بودند، لذا باید سیره و منش آنان را سرلوحه و سرمشق خود در زندگی قرار داده تا بسیاری از مشکلات و سختی ها در پرتو این ویژگی مهم مرتفع شود.

مبلغ حوزه، وجود اقتدار برای مرد و ابراز محبت به زن را در زندگی لازم دانست و افزود: وجود محبت و حسن خلق بین همسران و حفظ اقتدار مرد در زندگی موجب استحکام بنیان خانواده و نزول برکات و رحمت الهی می شود.

سوسرایی، چشم بستن از حرام را از خصوصیات خانواده کریم برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر مردان و زنان عفیف و پاکدامن بوده و از حرام چشم پوشی کنند، در این صورت فرزندان صالح تربیت کرده و نگاه خاصه خداوند متعال به زندگی آنان بیشتر می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار