سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی گلستان از افزایش ۱۵۰ درصدی تصادفات فوتی در سطح شهرهای استان در تیرماه خبرداد.

رشد قابل ملاحظه تصادفات فوتی در شهرهای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ عباس مهاجر بسطامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه در ۲۰ روزه ابتدایی تیرماه ۹۹ تعداد متوفیان تصادفات باوجود اقدامات انجام شده و اطلاع‌رسانی‌های همگانی صورت گرفته، روندی افزایشی را در پی داشته است.

وی افزود: در این مدت در تصادفات جرحی ۶ درصد کاهش و در تصادفات فوتی ۱۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل داشتیم.

سرپرست پلیس راهور گلستان بیان کرد: با کاهش نسبی بیماری کرونا، شاهد ورود خودروهای غیربومی در سطح استان و افزایش حجم سفرهای درون استانی هستیم. به دلیل مساعد شدن شرایط جوی میزان استفاده از موتورسیکلت، به نحو قابل‌توجهی افزایش داشته که بخش قابل ‌ملاحظه‌ای از تصادفات در حوزه استفاده‌کنندگان از موتورسیکلت و عابرین پیاده بوده است.

مهاجر بسطامی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم استفاده از پل هوائی و یا خط‌کشی‌های عرضی عبور عابر پیاده، شاهد وقوع تصادفات با عابر و فوت چند نفر از هم استانی‌ها بودیم، لذا توصیه اکید پلیس راهور استان به همه رانندگان و عابرین پیاده، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، برخورداری از صبر و شکیبایی در حین رانندگی، توجه جدی به استفاده از پل‌های هوایی و گذرگاه‌های عابر پیاده و استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت‌سواران است.

وی تأکید کرد: قطعاً دست‌یابی به کاهش تصادفات و برخورداری از شهری ایمن و به دور از دغدغه‌های ترافیکی، مستلزم مشارکت و ایفای نقش همه آحاد جامعه بوده و می‌طلبد مسئولین و متولیان حوزه ترافیک با نگاه ویژه، پلیس راهور استان را در این زمینه مساعدت و یاری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار