فرماندار گرگان با اشاره به اینکه باید بهترین راه برای اجرای مصوبات ستاد کرونا اتخاذ شود، گفت: 32 هزار واحد صنفی در گرگان فعالیت دارند که فعالیت این مشاغل به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

فعالیت 32 هزار صنف در گرگان به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ پلمب آخرین راهکار اجرایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، محمد حمیدی صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با شهرستان گرگان اظهار کرد: باید بهترین راه برای اجرای مصوبات ستاد اتخاذ شود مدارا، توجیه، تذکر و در نهایت پلمب در انتظار کسانی است که از اجرای مصوبات سرباز می‌زنند.

وی نظارت بر اجرای مصوبات ستاد را مهم خواند و تصریح کرد: اجرای دقیق مصوبات باعث می‌شود مردم کمتر از ویروس آسیب ببینند خوشبختانه انسجام و همراهی بین اکیپ‌های نظارتی در بخش‌های مختلف صورت گرفته و بازدیدهای میدانی آن وضعیت مشخص است، هر چه انسجام و همدلی افزایش پیدا کند ما در کارمان موفق‌تر می‌شویم.

حمیدی افزود: مردم اگر از مسوولان حرف مشترک بشنوند و همدلی و انسجام را ببینند حتما به اجرای مصوبات تمکین خواهند کرد نیاز است این همدلی را افزایش دهیم.

فرماندار گرگان وضعیت جامعه را حساس خواند و گفت: باید تدبیر را در دستور کار قرار دهیم و تمام هم و غم ما اجرای پروتکل‌های بهداشتی باشد، در برخی موارد مردم با تذکر و توجیه به قانون تمکین می‌کنند و همیشه نباید راهمکار برخورد قانونی را در پیش گرفت.

حمیدی تاکید کرد: اگر همه مردم در جامعه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند محدویت بسیاری از واحدهای صنفی لغو خواهد شد؛ همه فعالیت‌ها در سایه رعایت نکات بهداشتی قابل انجام است به شرطی که ارائه دهنده خدمت و گیرنده خدمت رعایت مسائل را داشته باشند.

وی افزود: اگر مردم و اصناف ماسک بزنند، هیچ فروشگاهی بسته نمی‌شود، کالای قابل عرضه باید به صورت بسته‌بندی به مشتری داده شود نه فله‌ای تا جلوی انتقال ویروس گرفته شود، فروشنده باید روی کالای خود علامت دست نزنید را نصب کنند تا مردم به این فرهنگ عادت کنند.

فرماندار گرگان بر لزوم فرهنگسازی در ارتباطات فروشنده و مشتری در واحدهای تجاری تاکید کرد و گفت: اگر رعایت بهداشت به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار بگیرد، فاصله اجتماعی رعایت شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

حمیدی در خصوص ایجاد محدودیت باشگاه‌های بدنسازی در شهرستان گرگان ابراز کرد: باشگاه‌های بدنسازی اصلا نیاز به تعطیلی ندارند اما نظر داشنگاه علوم پزشکی این است که باید باشگاه‌ها بسته شود، دانشگاه موارد آسیب را دیده و با چشم و همچشمی‌ها در این بخش روبرو شده است عدم تمکین برخی باشگاه‌داران منجر به تعطیلی آنها  شد.

وی از رئیس ورزش و جوانان شهرستان خواست تا مطالبات باشگاه‌های بدنسازی را با ذکر دلایل متقن در قالب یک گزارش آماده ارائه کند تا پیگیری لازم در این زمینه صورت بگیرد.    

فرماندار گرگان تصریح کرد: ما مجری سیاست‌های بالادستی در سطوح ملی و استانی هستیم و اگر این سیاست‌ها را اجرا نکنیم بازخواست می‌شویم، باشگاه‌های بدنسازی را می‌توان از سایر باشگاه‌ها و اماکن ورزشی متمایز کرد به شرطی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، ما می‌دانیم 90 درصد این باشگاه‌ها استیجاری هستند و شرایط سختی را می‌گذارنند.

حمیدی با اشاره به اینکه همیشه سختگیری جواب نمی‌دهد، گفت: ما مشاغل پرریسک‌تری هم داریم مانند تاکسی‌ها  اما نمی‌توانیم آنها را جمع‌آوری کنیم، اگر به سمت برخوردهای سختگیرانه روی می‌آوریم برای این است که جامعه انتظار نظارت بیشتر را دارد.

وی با بیان اینکه مردم خودشان پلیس شدند، ابراز کرد: رسانه‌ها به لحاظ دلسوزی که دارند موارد را بازگو و استرس‌هایی را نیز وارد می‌کنند که اگر با متخلفان برخورد صورت نگیرد حاشیه‌هایی ایجاد می‌کنند.

فرماندار گرگان با اشاره به فعالیت 32 هزار واحد صنفی در سطح شهرستان گفت: به دلیل تکثر واحدهای صنفی نظارت بر همه اینها کار سختی است اما تلاش بر این است تا واحدهای صنفی با کمترین آسیب‌ها روبرو شوند.

حمیدی با بیان اینکه تغییر رفتار مردم در سایه شیوع در بازار دیده می‌شود، افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی واحدهای صنفی و تجاری سبب شده تا تر و خشک با هم بسوزند و محدودیت‌های کاری برای همه صنوف اعمال شود.

وی بیان کرد: ما مشکلات را می‌دانیم اما جان مردم برای ما از همه چیز مهمتر است، اگر سری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بزنید خواهید دید که بسیاری از کادر درمان به ویروس مبتلا شدند.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه جامعه ما آبستن بسیاری از حوادث است، ابراز کرد: دشمنان منتظر هستند تا از گرانی و تنگناها معیشتی سوءاستفاده کنند تا یکسری اقدامات خرابکانه‌ای را انجام دهند.

حمیدی با بیان اینکه مراکز بازیافتی، زباله‌گردی و قلیان‌سراها آسیب‌زا هستند، گفت: برخی شغل‌های کاذب در این راستا ایجاد شدند که راه‌اندازی آنها جز آسیب عایدی برای جامعه ندارد.

وی تاکید کرد: یکسری از مصوبات ملی خط قرمز ما هستند و برای همه لازم‌الاجراست یکسری از اختیارات به استان‌ها تفویض شده چنانچه برخی از تعطیلی‌ها در سطح استان جزو مصوبات ملی نبود بلکه بر اساس تشخیص دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت.

فرماندار گرگان با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد قانونی است و باید با قدرت اجرا شود، گفت: دستگاه قضایی نیز در کنار ما است مصوبات برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست  باید بهترین راه را برای اجرای مصوبات پیدا کنیم، در برخورد با کسانی که به مصوبات ستاد کم‌توجهی می‌کنند در ابتدا مدارا، سپس توجیه، تذکر و در نهایت پلمپ می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار