بنی عقیل گفت: پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونایی در درمان کووید ۱۹ تنها در مرکز گلستان دریافت می شود.

پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونایی تنها در گرگان دریافت می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدصادق بنی عقیل» صبح امروز (سه شنبه 31 تیر) در گفتگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت با اشاره به اهمیت اهدای خون در استان گلستان اظهار کرد: بسیاری از بیماران چشم انتظار خون و فرآورده های خونی هستند و با توجه به اینکه این موهبت الهی جایگزینی ندارد از هم استانی ها درخواست داریم که به بیمارانی که چشم انتظار هستند کمک کنند.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان به بیماری کووید 19 و شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان از کووید 19 یکی از راه های درمان این بیماری به شمار می رود و می توانند افراد بهبود یافته برای درمان بیماران در این زمینه پیش قدم شوند.

 

بنی عقیل بیان کرد: در حال حاضر پلاسمای خون بیماران بهبود یافتگان تنها در مرکز استان دریافت می شود و تمهیداتی را اندیشیدم تا بتوانیم در صورت بروز موج سوم چند دستگاه دیگر برای دریافت پلاسمای خون بهبود یافتگان از کووید 19 در بخش های مختلف استان فراهم کنیم.

 

وی افزود: تمهیداتی اندیشیده شده است تا افرادی که برای اهدای پلاسمای خون اقدام می کنند هزینه رفت و برگشت آنها پرداخت می شود و این کمترین کاری است که می توانیم برای این عزیزان انجام دهیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار