کیاءالحسینی، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گلستان از اتمام زهکشی ۶۳ هزار هکتار از اراضی شمالی استان با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان خبر داد.

اتمام زهکشی ۶۳ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محسن کیاء الحسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: زهکشی ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی اولویت دار استان در سفر نخست دولت تدبیر و امید به گلستان مصوب و عملیات اجرایی این طرح از سال ۹۶ آغاز شد.

وی افزود: تاکنون شبکه زهکشی ۶۳ هزار هکتار از اراضی شمالی استان با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان به پایان رسیده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: هم‌اکنون شبکه زهکشی ۱۷ هزار هکتار از اراضی گمیشان و گرگان و علی‌آباد با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان در حال اجراست.

وی از برگزاری مناقصه اجرای طرح زهکش ۳۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی گمیشان، گرگان، کردکوی و بندرگز با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد:  زهکشی ۳۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آزادشهر، آق قلا، بندر ترکمن و گنبد پایان یافته و در مرحله مناقصه است.

کیاءالحسینی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این ۳۰ هزار هکتار را ۲۱۹ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در مجموع تاکنون مطالعات و اجرای شبکه زهکشی ۱۴۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی اولویت دار استان با اعتبار ۷۵۴ میلیارد تومان انجام شده و یا در مرحله اجراست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار