رئیس جهادکشاوزی گلستان:

رئیس جهادکشاورزی گلستان از هزینه کرد ۳۷۰میلیارد تومانی توسعه مکانیزاسیون در گلستان با همکاری دولت و بخش خصوصی خبر داد.

۳۷۰ میلیارد تومان در توسعه مکانیزاسیون در گلستان هزینه شد

به گزارش گلستان 24 ، مختار مهاجر عصر سه شنبه در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، ادوات، تجهیزات، صنایع وابسته آبیاری و نهاده های کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: کشاورزی گلستان از شیوه سنتی به سمت کشاورزی صنعتی در حرکت است و پیشرفت های خوبی در این حوزه داشته ایم.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته با سیاست گذاری های انجام شده خط میکانیزایسیون رونق خوبی برای کشاورزان داشته است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومانی از طرف دولت و ۷۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و کشاورزان در این حوزه در گلستان هزینه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه پنج هزار تراکتور و ۱۷۰ سمپاش و ... به تجهیزات و ادات کشاورزی استان اضافه شده است، افزود: با تجهیز و نوسازی ادوات کشاورزی سرعت کشت و داشت در گلستان افزایش یافته است.

۲۰۰ کمباین به تجهیزات کشاورزی گلستان اضافه می شود

وی با یادآوری اینکه سال گذشته ۹۷ دستگاه کمباین به تجهیزات و ادوات کشاورزی استان افزوده شد، ادامه داد: امسال هم  قرار است که ۸۲ میلیارد برای ۲۰۰ کمباین به استان تخصیص یابد که تاکنون۴۰ دستگاه خریداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حفاظت خاک و نگهداری و ... به تجهیزات و ادوات جدید نیاز داریم به اهمیت برگزاری نمایشگاه های ادوات و تجهیزات کشاورزی اشاره و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه در دوره های گذشته تاثیر مثبت داشته و امروز راهگشا ارتقا سطح کیفی ماشین الات است و ماشین های داخلی با خارجی در حال رقابت هستند.

مهاجر همچنین از خرید ۱۷۰ ریزدانه کار در گلستان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: اضافه شدن این تجهیزات به سیستم کشاورزی گلستان باعث شده در مصرف بذر بین ۲۰ تا ۲۵ درصد صرفه جویی شود.

وی با یادآوری اینکه ضریب مکانیزاسیون استان گلستان در سال ۱۳۹۲ حدود  ۱.۲۶ بوده، از رسیدن این ضریب به ۱.۸۵  خبر داد و گفت: کشاورزان هم به موضوع تجهیز و نوسازی ورود کرده اند و این امر باعث افزایش محصولات زراعی، باغی و شیلاتی در استان شده است.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار