با گذشت حدود یک دهه از استقرار پلیس راه در گنبدکاووس، پرسنل این یگان نظامی - خدماتی که قرار بود تا احداث ساختمان اداری اصلی، به صورت موقت در کانکس به انجام وظایف بپردازند هنوز صاحب سرپناه استاندارد نشده‌اند.

کانکس‌نشینی ۱۰ ساله پلیس راه گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سختی کار و حضور مستمر در حدود ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی گنبدکاووس و مراه‌تپه بویژه در فصل گرم تابستان و دمای بالای ۴۰ درجه و شرجی این منطقه و مشاهده مکرر تصادفات رانندگی و دلخراش شاید با چند ساعت استراحت از تن بیرون برود اما استراحت در محیطی که حتی کولرها هم حریف جذب گرمای آهن، حلب‌ و پلاستیک‌های آن نمی‌شوند، سختی و خستگی کار را بر تن ماموران پلیس راه این شهرستان مضاعف می‌کند.

صرف نظر از سختی کار و کمبود امکانات رفاهی در اداره کانسکی پلیس راه گنبدکاووس - مراوه‌تپه، وضعیت نامناسب بخش قابل توجهی از جاده‌های این 2 شهرستان که اغلب کم عرض، فاقد شانه خاکی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی بوده و یا براثر تردد خودروهای سبک و سنگین و همچنین شرایط جوی دچار خوردگی آسفالت شده‌اند به دردی مضاعف برای پلیس راه تبدیل شده‌ است چرا که این عوامل موجب افزایش تعداد حوادث رانندگی در این منطقه می شود.

مشکلات و وضعیت نامناسبی که فرمانده پلیس راه گنبدکاووس - مراوه تپه هم آنرا تایید اما مصاحبه درخصوص این مسائل و مشکلات را منوط به کسب مجوز از سوی پلیس راه استان دانست.

با این وجود، سرگرد حسین خسروی احداث ساختمان اداری پلیس راه گنبدکاووس - مراوه‌تپه را ضروری دانست و گفت: از چند سال پیش پیگیری‌های لازم برای احداث ساختمان اداری که مسوولیت ساخت آن برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان است آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

در همین پیوند رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: احداث ساختمان پلیس راه گنبدکاووس - مراوه‌تپه و چند ساختمان دیگر برای پلیس راه گلستان از چند سال پیش توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به ناجا پیشنهاد شده و حتی زمین مورد نیاز برای ساخت آن هم در کیلومتر هشت جاده گنبد - داشلی برون مشخص شده است.

علی اصغر خسروی افزود: اولویت بندی احداث ساختمان برای پلیس راه‌ها، برعهده ناجا است و درصورت تایید و ابلاغ ساخت پلیس راه گنبدکاووس - مراوه تپه، عملیات اجرایی این پروژه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان شروع می‌شود.

خسروی شهریور پارسال هم در گفت و گو با ایرنا به تشریح وضعیت ۸۴۵ کیلومتر طول راه‌های گنبدکاووس پرداخته و گفته بود که این شهرستان، ۳۳.۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۳۶.۱ کیلومتر راه فرعی و ۵۷۵.۲ کیلومتر راه روستایی ثبت شده و شناسنامه‌دار دارد که از این مقدار ۱۳۳ کیلومتر از راه‌های فرعی آن نیاز به ارتقا و ۹۰ کیلومتر دیگر آن نیاز به احداث شانه خاکی دارد.

خسروی ادامه داده بود که هم اکنون هشت نقطه از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی گنبدکاووس شامل راه روستاهای یوسف‌آباد، ایمر، باغلی‌مرامه، قوچمراد و کاکا و جاده موسوم به اسبدوانی، هر کدام یک نقطه پر تصادف دارند و دو بریدگی شامل بریدگی روستای قره‌سو در جاده اصلی گنبد به آزادشهر و دیگری نرسیده به روستای پشمک پناده در جاده اصلی گنبد به مینودشت هم از دیگر نقاط پرتصادف جاده‌های این شهرستان هستند که تماما نیاز به ایمن سازی دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار