متانت، مدیرکل فرودگاه‌های گلستان از اجرای پروژه‌های عمرانی با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه گرگان خبر داد و گفت: ترمینال جدید فرودگاه گرگان ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و موقت تحویل داده شد.

ترمینال جدید فرودگاه گرگان موقت تحویل داده شد/ افزایش پروازها در دستور کار

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی متانت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در نیمه نخست سال در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون در حال اجراست.

وی به جزییات اجرای پروژه‌های عمرانی فرودگاه گرگان اشاره کرد و افزود: ترمینال مسافربری جدید با مساحت نه هزار مترمربع یکی از این پروژه‌ها بود که هم‌اکنون ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان ادامه داد: این پروژه موقت تحویل داده شده و در حال نصب تجهیزات داخلی آن هستیم و امید داریم به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی با یادآوری اینکه توسعه اپرون فرودگاه از سایر پروژه‌های عمرانی در حال انجام فرودگاه گرگان است، توضیح داد: این پروژه با مساحت ۲۱ هزار متر مربع ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم‌اکنون عملیات لایه اول آسفالت آن در حال انجام است.

متانت به سایر پروژه‌های عمرانی فرودگاه گرگان هم اشاره و بیان کرد: احداث ساختمان تأسیسات و موتورخانه مرکزی ترمینال جدید در مساحت ۳۳۰ مترمربع، احداث ساختمان پست برق اضطراری ترمینال جدید، کانال انرژی آدم رو، ۲۰ هزار مترمربع محوطه‌سازی در ترمینال قدیم، اجرای محوطه سازی وپارکینگ خودرو در ترمینال جدید، ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی و سوله چند منظوره هزار مترمربعی از سایر پروژه‌های عمرانی فرودگاه گرگان است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: احداث منبع آب بتنی ۳۶۰ مترمکعبی، بهسازی ترمینال فعلی و تغییر ساختار آن بر اساس انجام پروازهای زیارتی و پیگیری شروع عملیات ساختمان جدید آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما از سایر پروژه‌های در دست اقدام فرودگاه گرگان است.

متانت به سایر برنامه‌های توسعه‌ای امسال در فرودگاه‌های استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری انجام پروازهای مسافربری در کلاله، پیگیری راه‌اندازی پروازهای آموزشی و تفریحی در فرودگاه کلاله و گرگان، افزایش پروازها و افزایش درآمدهای غیرهوانوردی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: افزایش پروازها در دستور کار قرار دارد و پیگیر برقراری پرواز جدید گرگان- قشم و یا گرگان- بندرعباس و بالعکس هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار