دادستان نظامی گلستان:

دادستان نظامی گلستان به صورت سرزده از کلانتری 12 گرگان بازدید کرد.

اساس رفتار پلیس باید منطبق با رعایت حقوق شهروندی باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا محمودی در این بازدید اظهار داشت: بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از مراجع انتظامی در راستای حفظ حقوق شهروندی، احیاء حقوق عامه و نظارت بر عملکرد ضابطین برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان محترم است.

وی گفت: مراجع انتظامی به خصوص کلانتری ها به دلیل نوع خدماتی که ارائه می دهند، با کثرت مراجعین روبرو هستند که حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی را می طلبد.

محمودی گفت: رعایت حقوق شهروندی و برخورد مناسب با مردم توسط یک مامور به پلیس اعتبار بخشیده و تحسین مردم را بر می انگیزد.

وی با تاکید بر اینکه اساس رفتار پلیس باید منطبق با رعایت حقوق شهروندی باشد، افزود: در جامعه اسلامی و دینی بروز رفتار نامناسب از پلیس و اتلاف وقت مراجعین، برای مردم قابل تحمل نیست.

محمودی گفت: باور ما این است که صرف متهم و یا حتی مجرم بودن نباید موجب نادیده گرفته شدن حقوق اولیه و احترام به افراد شود و این رویکرد همواره در رفتار پلیس لازم الاجراست.

این مقام قضایی با بیان اینکه پلیس باید گفتمان اجتماعی خود را تقویت کند، گفت: پاسخ گویی در زمان مناسب همراه با برخورد استاندارد و مراقبت از حقوق مردم از مصادیق گفتمان اجتماعی پلیس است.

دادستان نظامی استان گفت: برخورد نامناسب و خشن به سادگی از ذهن مردم فراموش نمی شود و می تواند بار منفی وسیعی برای این نیروی فداکار به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: مردم رفتار پلیس را به یک تشکیلات مهم که مدافع امنیت جامعه است مرتبط می دانند و انتظار برخورد ناشایست از پلیس را ندارند.

این مقام قضایی گفت: حضور پلیس با یک چهره اجتماعی، مردمی و البته مقتدرانه، امنیت روانی جامعه را تامین کرده و برای مردم آرامش بخش است.

محمودی با بیان اینکه پلیس باید از رفتار حرفه ای برخوردار باشد، گفت: رفتار حرفه ای باید با برنامه ریزی و آموزش به پلیس و با همدلی و همکاری مردم، گسترش یابد.

وی گفت: امروزه یکی از عوامل و شاخص های مهم موفقیت پلیس، میزان اعتماد مردم نسبت به اقدامات پلیس است.

این مقام قضایی با بیان اینکه مهم ترین کارکرد کلانتری ها ایجاد امنیت است، افزود: استقرار یک کلانتری که همه مولفه های قانونی توسط پلیس در آن رعایت می شود سبب ارتقاء آرامش، امنیت و اعتماد مردم یک شهر است.

وی تاکید کرد: رییس کلانتری باید برعملکرد کارکنان خود نظارت کامل داشته باشد و با هماهنگی روسای دوایر پاسخ گویی به ارباب رجوع را در اولویت کار خود قرار دهد.

محمودی افزود: پیگیری و تسریع در انجام دستورات قضایی و تعیین تکلیف پرونده های موجود در کلانتری از معیارهای مهم یک کلانتری قانونمدار است.

دادستان نظامی استان در بازدید از این کلانتری نکاتی را در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده ها و انجام تحقیقات در راستای خدمت رسانی مطلوب به مراجعین یادآور شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار