مدیرعامل آب منطقه ای گلستان گفت: لایروبی رودخانه های گلستان به ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

لایروبی رودخانه های گلستان به ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: گلستان دو هزار و ۸۵۰ کیلومتر رودخانه داشته و هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن نیازمند لایروبی است.

وی افزود: این میزان لایروبی هر سه سال یکبار (سالی ۶۰۰ کیلومتر) باید انجام شود ولی در ۱۰ سال گذشته به دلیل مشکلات اعتباری به طور میانگین سالانه ۱۸۰ کیلومتر لایروبی شده است.

حسینی ادامه داد: سال گذشته که سیلاب جاری شد، حد فاصل دو ماه با همکاری دیگر دستگاه ها ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه ها لایروبی شد.

وی بیان کرد: در ۱۰ سال اخیر تا انتهای سال ۹۷ رقم لایروبی هزار و ۸۰۰ کیلومتر بود.

حسینی گفت: بعد از فروکش کردن سیل آب منطقه ای با امکانات دیگر دستگاه ها مانند شهرداری ها، دهیاری ها، ارتش و سپاه در پنج ماه ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه ها را لایروبی کرد.

وی با بیان اینکه در اواخر سال ۹۸ مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای لایروبی به آب منطقه ای گلستان ابلاغ شد، ادامه داد: با توجه به اینکه مبلغ اعتباری، اسناد و اوراق خزانه بوده، کار شکل دیگر پیدا کرده و با این رقم تنها می توان ۲۰۰ کیلومتر را لایروبی کرد که تاکنون ۱۴۰ کیلومتر لایروبی شده و ۶۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان اظهارکرد: بعد از سیل برآورد کردیم که با توجه به حجم رسوبات هزار و ۲۱ کیلومتر از رودخانه ها نیازمند لایروبی است.

وی گفت: برای لایروبی روخانه های ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که البته با توجه به کمبود اعتبارات اولویت بندی صورت می گیرد.

حسینی تأکید کرد: لایروبی رودخانه ها بر عهده شرکت آب منطقه ای نیست بلکه در قانون تعیین حد بستر و حد حریم بر عهده ما بوده و هرگونه دخل و تصرف تنها با اجازه آب منطقه ای ممکن است.

وی گفت: با توجه به اینکه شرکت آب منطقه ای متولی اقدامات مهندسی رودخانه ها است لذا اعتبارات لایروبی به این شرکت و در داخل شهرها به شهرداری ها اختصاص یافته و عملیات لایروبی را انجام می دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار