مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس از فراهم شدن امکان پلاسماگیری از بیماران بهبود یافته کرونا در شرق گلستان خبر داد و گفت: بیماران کرونایی ۲۸ روز پس از بهبودی با داشتن جواب آزمایش "آنتی‌بادی" کووید ۱۹ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه نسبت به اهدای خون و پلاسمای خود اقدام کنند.

امکان پلاسماگیری از بیماران کرونایی شرق گلستان فراهم شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ فاطمه محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا که آنتی بادی خون آنها بالا باشد، قابل اهدا به دیگر بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی است. 

وی افزود: پلاسما درمانی یکی از روش‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی برای کمک به درمان دیگر بیماران کرونایی است که براین اساس از بهبود یافتگان این بیماری در منطقه شرق گلستان درصورتی که بیماری زمینه‌ای ندارند، درخواست می‌شود برای اهدای خون و پلاسمای خود به پایگاه انتقال خون گنبدکاووس مراجعه کنند.

محمدی اضافه کرد: تا قبل از خرید و استقرار دستگاه ویژه پلاسما "فریزیست" در پایگاه انتقال خون گنبدکاووس، بیماران کرونایی بهبود یافته برای اهدای پلاسمای خون خود به گرگان مراجعه می‌کردند.

 وی همچنین از نیاز پایگاه انتقال خون گنبدکاووس به همه گروه‌های خونی خبر داد و گفت: علاقمندان برای اهدای خون برای تامین نیازهای خونی بیماران و مراکز درمانی منطقه، به این پایگاه مراجعه کنند.

مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس ادامه داد: از ابتدای امسال تا ۲۰ مردادماه از مجموع ۶ هزار و ۶۱۹ مراجعه کننده به این پایگاه، پنج هزار و ۸۰۰ واحد خونی دریافت شد که ۲۴۰ نفر آنها از بانوان بودند.

محمدی بابیان اینکه میزان اهدای خون امسال در مقایسه بامدت مشابه سال قبل حدود یک درصد کاهش دارد، گفت: با این حال آمار بانوان اهدا کننده خون در مقایسه با سال قبل ۷.۵ درصد بیشتر شد.

وی، شیوع کووید ۱۹ و برخی نگرانی مردم از احتمال ابتلا به این ویروس را دلیل اصلی کاهش اهدای خون دانست و به مردم اطمینان داد که خونگیری پایگاه‌های انتقال خون کشور در شرایط استریل و بهداشتی انجام می‌شود.

محمدی با قدردانی از مردم نوعدوست شرق گلستان برای اهدای خون، اضافه کرد: خون‌های اهدایی مردم منطقه علاوه بر تامین نیاز خونی مراکز بیمارستانی منطقه، به مصرف حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی)، تالاسمی و هموفیلی و نیز بیماران سوانح رانندگی و جراحی‌های پزشکی می‌رسد.

همچنین امروز شنبه تعدادی از پیشکسوتان ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس به مناسبت روز خانواده و در قالب رزمایش کمک مومنانه به پایگاه انتقال خون این شهرستان مراجعه و بخشی از خون خود را برای تامین خون بیماران نیازمند اهدا کردند.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه واقع در شرق این استان سکونت دارند

 

ارسال نظر

آخرین اخبار