دبیر مجمع نمایندگان گلستان با تاکید براینکه دولت باید پاسخگوی حذف بودجه خودکفایی گندم باشد گفت: واردات گندم در شرایطی که توان تولید را در داخل داریم بر ضد تولید ملی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: دولت پاسخگوی حذف بودجه خودکفایی گندم باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ رحمت الله نوروزی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در علی آبادکتول اظهار داشت: امسال برای پرداخت مطالبات گندمکاران، کلزاکاران و کشاورزان سویاکار و توتون‌کار همه اعضای مجمع به همراه استاندار ورود کردیم که خوشبختانه پول کشاورزان نسبت به سال‌های قبل زودتر پرداخت شد.

وی با بیان اینکه برای کشور دچار مشکلات عدیده ای نشود باید به بخش کشاورزی بیش از پیش توجه کرد گفت: گندم محصولی استراتژیک است و باید برای تولید و خودکفایی آن برنامه داشته باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به حذف بودجه خودکفایی گندم در دولت بیان داشت: بنده از طراحان سوال درباره واردات گندم هستم، این که شرکتی برای این کار ثبت شده ایراد قانونی ندارد اما واردات، ضربه به تولید ملی است و هر کسی می‌تواند شرکتی ثبت کند اما این که با وجود توان تولید در داخل بخواهد گندم وارد کند بر ضد تولید داخل است.

وی با تأکید براینکه دولت باید پاسخ دهد چرا بودجه خودکفایی گندم را حذف کرده است بیان داشت: دولت گندم را از کشاورزان دو هزار و 500 تومان می‌خرد در حالی که 5 هزار و 100 تومان وارد می‌کند، دولت باید به همین مبلغ گندم را از کشاورزان خریداری کند تا رغبتی برای تولید بیشتر بین آنان ایجاد شود.

نوروزی گفت: هزینه‌های تمام شده تولید و قیمت نهاده‌ها افزایش چند برابری یافته اما محصول کشاورزان به قیمت پایینی خریداری می‌شود. بسیاری از نهاده‌ها مانند سم و کود در انبارها وجود دارد اما آن را بین کشاورزان توزیع نمی‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار