سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرگان گفت: کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی از اشتغال‌های ایجاد شده در بخش صنایع دستی از طریق اعطای تسهیلات دراین شهرستان راه اندازی شده است.

راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی در گرگان با پرداخت تسهیلات
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، جاوید ایمانیان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ فقره پرونده که در سال ۹۸ و در قالب طرح مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل در سطح شهرستان معرفی شده بودند تسهیلات خود را دریافت کردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان افزود: از این تعداد پرونده ۱۴ مورد مربوط به هنرمندان و ۱ مورد مربوط به پشتیبان‌های صنایع دستی شهرستان بوده و با مجموع پرداختی صد و نود میلیون تومان بود.

وی با اشاره به تنوع رشته‌های صنایع دستی در شهرستان گرگان افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی و غیر خانگی گلیم بافی، جاجیم بافی، رودوزی سنتی، تذهیب، معرق، بافتنی سنتی، تولیدات چرمی و ... از اشتغال‌های ایجاد شده در بخش صنایع دستی از طریق اعطای این تسهیلات در شهرستان گرگان بوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار