در راستای توسعه و ارتقاء جایگاه فناوری استان و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشگران دانشگاه گلستان، یک توافق‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گلستان منعقد شد.

امضاء توافق‌نامه همکاری مشترکی فی‌مابین پارک علم و فناوری گلستان و دانشگاه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، در این توافق‌نامه مقرر گردید طرح‌های پژوهشی فناورانه اساتید و پژوهشگران دانشگاه گلستان که قابلیت تجاری‌سازی و تبدیل به محصول را داشته باشند، به پارک علم و فناوری گلستان معرفی و مورد حمایت‌ این پارک قرار گیرند.

به همین منظور کارگروهی در معاونت پژوهشی دانشگاه گلستان تشکیل شده و شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای ملی و منطقه‌ای انجام می‌پذیرد؛ طرح‌های منتخب ارائه شده که قابلیت حل یک نیاز فناورانه را داشته باشند، برای تولید نمونه اولیه محصول فناورانه و تجاری‌سازی، علاوه‌بر اخذ تسهیلات و حمایت‌های دیگر از پارک علم و فناوری گلستان، از محل اعتبارات پژوهشی دانشگاه گلستان نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، این توافق‌نامه همکاری توسط دکتر مهدی غفاری، ‌رئیس پارک علم و فناوری گلستان و دکتر فرهاد یغمایی،‌ رئیس دانشگاه گلستان به امضاء رسید.

در این جلسه همچنین مقرر شد پیرو توافق‌نامه انجام شده در وزارتخانه، واگذاری 10 هکتار زمین در سایت اصلی دانشگاه گلستان (واقع در شهر سرخنکلاته) به پارک علم و فناوری گلستان جهت احداث اولین واحد تولید محصولات دانش‌بنیان ظرف حداکثر یک‌ماه انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار