مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: تابعیت به فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با مردان مهاجر با طی شرایطی اعطا می‌شود.

اعطای تابعیت به فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با مردان مهاجر
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مهدی دهرویه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: قبلا قانونی وجود داشت که حتما فرزندان اتباع خارجی باید به سن ۱۸ سال می‌رسیدند و تنها یک سال فرصت داشتند که درخواست تابعیت دهند، اما اکنون این قانون برداشته شده است.

او ادامه داد: برای اجرای این طرح، قانون آن حدود ۲ ماه گذشته به استانداران ابلاغ شد تا بر این اساس دستورالعمل اجرایی این فرآیند صورت بگیرد که اداره کل اتباع متولی آن است.

دهرویه گفت: در استان گلستان حدود ۴هزار نفر فرزند اتباع خارجی وجود دارد که مادر ایرانی دارند، اما تابعیت ایرانی ندارند.

این مقام مسئول افزود: همکاران فناوری اطلاعات استانداری در سایت اتباع خارجی برنامه‌ای را طراحی کردند که این فرزندان مراجعه کنند که در آن نوبت دهی و شرایط مشمولین قید شده است.
 
او ادامه داد: بر اساس کد رهگیری و نوبت، مشمولین با ساعت و روز مشخص فراخوان می‌شوند.

دهرویه افزود: در استان گلستان ۲۷ هزار تبعه مجاز زندگی می‌کنند که دارای مدارک اقامتی قانونی هستند که به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه ۹۰ درصد اتباع مجاز و ۱۰ درصد به صورت غیر مجاز زندگی می‌کنند افزود: هر تبعه غیرمجاز که فاقد مدرک باشد دستگیر و با حفظ کرامت انسانی اخراج می‌شوند.

مهدی دهرویه گفت: سالانه حدود ۳۵۰ تبعه در استان دستگیر و اخراج می‌شوند.
 
او گفت: مشمولان هنگام مراجعه حضوری برای پر کردن فرم  شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار