بیانیه جمعی از بانوان فرهیخته استان گلستان در واکنش به پیشنهاد خانم کشمیری؛

روز گرگان روز 5 آذر است که در آن با حضور جمعی از مردان وزنان درحمایت از انقلاب اسلامی خون پاکشان سنگ فرشهای شهرمان را گلگون کرد.

20 شهریوردرواقع روزحمایت از افکارمنحوس پهلوی وروزمبارزه با آرمانهای انقلاب اسلامی است

به گزارش گلستان24؛جمعی از بانوان فرهیخته گرگان با انتشار بیانیه ای مخالفت خود را با پیشنهاد مدیر کل ارشاد استان گلستان در تعیین 20 شهریور به عنوان روز گرگان را اعلام کردند.

متن این بیانیه به این شرح است:

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و با سلام ودرود برروح بلند وملکوتی سرداربزرگ اسلام سید شهدای مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ویاران همراهش و سلام بر آزاد مردان و شیرزنان شهیدی که در راه تحقق فرمان الهی و دفاع از شرافت و ناموس ملت غیرتمند ایران جان خود را نثار کردند.

امروز 17 دیماه 98 درحالی که هنوز سوگوار شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام سپهبد سردار سلیمانی هستیم وبا برگزاری ایام فاطمیه مویه برمظلومیت بی بی دوعالم می کنیم برخود لازم می دانیم یادوخاطره شهدایی  که در راه حجاب وعفاف جان عزیزشان را نثارکردند را گرامی بداریم.

یاد وخاطره  ۷ هزار زن شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهید شاخص سال98 خانم عصمت پورانوری که ایشان نیز همانند تمام بانوان شهید به حفظ و رعایت حجاب توجه بسیار نشان می دادند.

درچنین روزی 17 دیماه 1314طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان اجرا شد  و به بهانه پیشرفت ایران وایرانی ظلم تاریخی بزرگی بر زنان ایرانی نازل گشتTدر مراسم روز 17 دی 1314 رضاخان همسرودخترانش را بدون حجاب به نمایش درآورد تا مبارزه آشکار با شعائردینی انجام دهد. از این روست که 17 دی‌ماه در حافظه تاریخی ایرانیان یادآور ظلمی عظیم است که به بهانه پیشرفت به زن ایرانی تحمیل شد.

به دنبال فرمان رضاخان در «منع حجاب» مأموران شهربانی و پاسبان ها در کوچه و خیابان شهرها به اذیّت و آزار زنان و دختران محجّبه پرداختند. مأموران چادر و روسری را با خشونت از سر زنان کشیدند و پاره کردند.قانون کشف حجاب در مرحله اجرا با مقاومت‌های بسیاری روبه‌رو شد و یکی از مهمترین مقاومت ها،قیام خونین مسجد گوهرشاد در تیر 1314 است.عوامل خبیث رضا شاه پهلوی با هجوم به مسجد گوهر شادجمعی ازمردم را به دلیل مخالفت با کشف حجاب بانوان و غربی کردن لباس مردان، به خاک و خون کشیدند.

یکی از موارد مهمی که چندی است در دیار دارالمومنین گرگان بیان شده است ودل بسیاری از دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی وخانواده های معظم شهدا را به دردآورده است توجه به رضاخان واندیشه های پوچ رضاخانی است.در یکشنبه  8 دیماه 1398در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بنا به نظر خانم کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  در یکی از دستور کارهای جلسه مواردی راجع به نامگذاری روز گرگان مطرح کردند. روزگرگان بنا به نظرمدیرکل و دوستان ایشان به 20 شهریور روز ورود رضاخان به شهر گرگان وتغییر نام استرآباد به گرگان ثبت رسمی گرددکه درنوع خود نشان از یک نوع دهن کجی به آرمان های انقلاب وشهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای عفاف وحجاب است.

20 شهریور بدون هیچ هویت دینی واعتقادی تنها به معرفی حکومت منحوس پهلوی می پردازد. دریک کلام باید گفت عملکرد رضاخان ملغمه‌ای از استبداد و دیکتاتوری عریان و دین ستیزی است.

حال سوال این است اگرتقاضای خانم مدیرکل ازروی ناآگاهی مطرح شده است از خانمی که سال ها درکسوت معلمی وآموزش مشغول است وسابقه تدریس در مجامع فرهنگی ودانشگاهی وحوزه علمیه دارد نداشتن استدال درست وبیان این نکته که دوستان تماس گرفته اند وگفته انددرنوع خود مایه شگفتی وتا حدزیادی تاسف آوراست واگر از روی آگاهی باشدکه وای برما...راستی چه کسانی با ایشان تماس گرفته اند ؟این دوستان چه طرز فکر وخط مشی را دنبال می کنند ؟این اندیشه چه فرقی با فتنه 88 ومواردی که عنوان می کردند «رضاخان روحت شاد»دارد.

نگرش رضاخانیسم یا پدر ایران نوین که بانی تخریب کشور و سپردن آن به بیگانگان است تاکجا نفوذ کرده است؟آیا این خانم مسئول ارشاد نیز دنبال شادکردن روح دیکتاور سفاک وخونریز است؟لازم به ذکر است ویژگی­های عمده رضاخان سفاک سوء ظن و بدبینی نسبت به اطرافیان و بی‌حرمتی ، فحاشی و بی‌سوادی است.

رضاشاه در طول عمر کوتاه حکومت داری اش برطبق نظر استعمارگران ،مبارزه با روحانیت و نیروهای مذهبی و دوم تقلید از غرب به هر قیمتی ،اساس کارخود قرار داده بود. پرونده حکومت ایشان سرتاسر پلیدی وسیاهی است.

از ممنوعیت عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم و صفرگرفته تا شهادت روحانیون مانند شهید مدرس ودرراس آن  به شهادت رساندن و مجروح کردن بیش از ۱۵۰۰ تن از مردم مشهد در مسجد گوهرشاد و در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) به جرم مبارزه آنان با بی حجابی است.

خانم مسئول فرهنگ وارشاداستان ما کدام یک از این موارد سفاکانه را می خواهید برای دختران وپسران نوجوان وجوان گرگانی  الگو قراردهید؟ما بانوان فرهیخته به صراحت خواهان آن هستیم تا بیان کنید چه ویژگی بارز دراین فرد دین گریز ودین ستیز دیده اید که می خواهید برای سرزمین دارالمومنین که قدمگاه امام حسن عسگری(ع) بوده است رضاخان قلدر را الگووسرمشق قرار دهید.

تغییر نام استرآباد به گرگان مهمتراست یا زنده کردن یاد ونام  4000شهید دوران دفاع مقدس دراستان گلستان ؟این اقدام تاریخی تراست یاروز 5 آذر ماه ورشادت مردان وزنان آزادیخواه که نخواستند در زیر یوغ دیکتاتور پهلوی باقی بمانند

ازاین بانوی ارشاد بیشتراز این انتظار است،بنا به اقوال آمده وزیر ارشادهیچ شناختی نسبت به  ایشان نداشته است وتنها ایشان را به خاطر اداشدن حق استادوشاگردی برگزیده اندواین پست خطیر فرهنگی را به او سپرده اند.

آنچه درجلسه یکشنبه سخنانی بین رئیس شورای فرهنگ عمومی و دبیر این شورا(استاد وشاگرد) مطرح می شودکه نشان میدهد انگار درزمانی که استاد درسهای مهم فرهنگی ومذهبی می دادند گویی حواس این خانم جای دیگربوده ودرحال حرف زدن با  دیگران بوده اندوکلام استاد را به درستی نفهمیده اند چرا که با دادن این پیشنهاد عجیب،استاد یا همان نماینده محترم ولایت فقیه استان گلستان را بسیار عصبانی کرده است که با عصبانیت عنوان می کنند:« من نمی گذارم مگر می خواهید رضاخان را زنده کنید.»این مورد اشتباه فاحش نشان می دهد که لازم بوده است دربرخی موارد به جای رافت استادانه از چوب استادی بهره گرفته می شدتا اینگونه شاگردها  گرفتار اشتباهات استراتژیک نشوند.

یکی دیگر از مواردی که بسیار حائز اهمیت است با توجه به نقل ازایشان که دوستان چنین پیشنهاد داده اند لازم است هراز چندگاهی به سخنان پراز حکمت معمار انقلاب امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری گوش جان بسپارند.به شما پیشنهاد می کنیم این متن را دو یا سه بار بخوانیدمقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان در رابطه با تاثیر نفوذ فرموده اند: «نفوذ دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است. نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک دم‌ودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهره‌ی آرایش‌شده، بزک‌شده، با ماسک در مجموعه‌ی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالی‌که او دوست نیست، گاهی جاسوسی است که این کمترینش است؛ گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض می­کند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیم‌گیر هستید، می­توانید یک حرکت بزرگ یا مؤثّری انجام بدهید، اگرچنانچه این حرکت را این‌جور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او می‌آید کاری می­کند که شما حرکت را این‌جور انجام بدهید؛ یعنی تصمیم‌سازی. منتها از این خطرناک‌تر، نفوذ جریانی است. نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت؛ آن عبارت است از تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی؛ کاری کنند که این شخصی که مورد نفوذ قرار گرفته است، تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته است. هدف نفوذ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکه‌ای، نفوذ گسترده؛ نه موردی. اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که اینها در سرنوشت کشور، سیاست کشور، آینده‌ی کشور تأثیری دارند، شما ببینید چه اتّفاقی می‌افتد؟ آرمان ها تغییر پیدا خواهند کرد، ارزشها تغییر پیدا خواهد کرد، خواست ها تغییر پیدا خواهد کرد، باورها تغییر پیدا خواهد کرد.»

اکنون ماجمعی از بانوان فرهیخته با پشت سرگذاشتن حماسه پرشور 9دیماه وحضور گسترده در حمایت از ولایت ورهبری براین باوریم که شهر دارالمومنین گرگان روزهای باشکوه بسیاری را درحافظه تاریخی خود دارد.

ما به طورقطع با روز 20شهریور به عنوان روزگرگان مخالفیم ومی دانیم20 شهریوردرواقع روزحمایت از افکارمنحوس پهلوی وروزمبارزه با آرمانهای انقلاب اسلامی است.

از اعضای محترم شورای اسلامی شهر گرگان انتظار داریم دراین زمینه تجدید نظر اساسی نمایند. برای نامگذاری روز گرگان لازم است مردم، مسئولان دستگاه ها، نهادها، سازمان های مستقر در این شهرستان مشارکت بیشتر داشته تا به خوبی گرگان با این همه وقایع پرشورتاریخی در سطح ملی معرفی شود.

به اعتقاد ما، ،روز گرگان روز 5 آذر است که در آن با حضور جمعی از مردان وزنان درحمایت از انقلاب اسلامی خون پاکشان سنگ فرشهای شهرمان را گلگون کرد. ماموران رژیم منحوس پهلوی با تیراندازی بسوی مردم در حماسه بزرگ 5 آذر گرگان 14 نفررا  به شهادت رساندند و 150 نفر از مردم منطقه را مجروح کردند.

روزگرگان را باید 13و 14دیماه 98 نامید که مردم شریف گرگان با حضورباشکوه وزایدالوصف در گرامیداشت یاد وخاطره سردار شهید اسلام سپهبدحاج قاسم سلیمانی همرزمان شهیدش که با شعارمرگ برآمریکا ومرگ براسرائیل جلوه گری  می کرد حضورپرشوردختران وبانوان گرگانی دراین مراسم خودجوش که همچنان هم ادامه دارد  نشان داده است همگی آنان با عشق دل به ولایت بسته اند والگوی بارز آنان  شیرمردان وشیرزنانی  از شهدای انقلاب اسلامی وشهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای مدافع حرم وسردار سرافراز قاسم سلیمانی است.   ما را چه  نیازی به رضاخان وابسته ودیکتاتور که جز قلدری وخونریزی هیچ سرمایه دیگری نداشته واین عروسک خیمه شب بازی انگلیس وآمریکا به هیچ وجه جایی در ذهن وفکر هیچ یک از ما ندارد و هیچ وقت یک ایرانی غیرتمند به عقب برنمی گردد وافکارمنحوس پهلوی را برای همیشه به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد

اکنون ما جمعی از بانوان فرهیخته استان گلستان  به شهدای گلگون کفن که در راه عفاف وحجاب جانشان را نثارکرده اند قسم می خوریم که ذره ای از آرمان های انقلاب اسلامی عقب نمی نشینیم و همچنان در حمایت از خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای مدافع حریم عفاف وحجاب همچون یک حقوقدان ، ضمن تبری جستن از اندیشه های نابخردانه خانم کشمیری به عنوان مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی اعتراض گسترده خود را اعلام می نماییم وهمصدا با سردار معروفی اجازه نمی دهیم نه در کشور ونه دراستانمان کسی یا کسانی به دنبال تفکر پوسیده رضاخانی باشند وخیال کنند می توانند افکارپوچ دیکتاتور را دوباره احیا کنند.

ما بانوان فرهیخته با هرنوع اندیشه رضاخانی از بیخ وبن مخالفیم واین تفکر منحوس  را به گورستان تاریخ خواهیم فرستاد.از مدیرکلی که فقط با تجربه استاد وشاگردی انتخاب شده است می خواهیم همانگونه که در تمام موارد دست به قلم می شود دراین زمینه ضمن برائت جستن از اندیشه های رضاخانیسم به توصیه بزرگان گوش دهند با عذرخواهی رسمی از خانواده معظم شهدا از مواضع خود به طور قاطع عقب نشینی نمایند ودرمقام یک مسئول رضاخان را برای همیشه در ذهن خود دفن کنند.

                        جمعی از بانوان فرهیخته استان گلستان ودیار ام المومنین گرگان

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار