قزوهی بر لزوم تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه این فریضه دینی هنوز معنای واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده است.

​امر به معروف و نهی از منکر معنای واقعی خود را در جامعه پیدا نکرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «یاسر قزوهی» با اشاره به برنامه های هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برای گرامیداشت این هفته برنامه های متنوعی در نظر گرفته شد اما اجرای برخی از این برنامه ها منوط به شرایط شیوع کرونا است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان ادامه داد: بسیاری از همایش ها و برنامه های تجمعی هفته امر به معروف و نهی از منکر به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود لذا بخش زیادی از برنامه ها از طریق صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی پیگیری می شود.

 

وی تأکید کرد: متأسفانه امر به معروف و نهی از منکر معنای واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده و نیاز است این فریضه دینی در جامعه تبیین شود.

 

قزوهی متذکر شد: تصور جامعه از امر به معروف و نهی از منکر برخوردهای سلبی است این در حالی است که سراسر امر به معروف و نهی از منکر از دوست داشتن و نیت نیکو است، به طور قطع تا زمانی که شما کسی را دوست نداشته باشید، نمی توانید این فریضه را نسبت به وی انجام دهید.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان بر لزوم نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: باید برای ترویج و نهادینه سازی این فریضه دینی رسانه ها پای کار بیایند ما نیز برنامه های مختلف را در بحث آموزش پیگیری می کنیم.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد درصدد هستند که این فریضه دینی را در جامعه ادا کنند اما نیاز به آموزش دارند.

 

قزوهی با بیان اینکه برای اجرای فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گروه هایی تشکیل شده است، ابراز داشت: مطالبه مردم از مسئولان یکی از موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار دارد، در واقع با فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر به مسئولان کمک می کنیم که مسیر را اشتباه نروند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار