معاون اول دولت اصلاحات گفت: جنبش دانشجویی برای ما ضرورت است نه تحمیل که بخواهند یا نخواهند حذف کنند.

عارف در دانشگاه گلستان:بنده به دانشجوی پرخاشگر علاقه دارم

به گزارش گلستان 24، محمدرضا عارف در سومین نشست خود بادانشگاهیان استان گلستان که ساعاتی پیش به همت انجمن اسلامی دانشگاه گلستان در تالار شهید مطهری دانشگاه برگزار شد، اظهارکرد:با پیروزی انقلاب اسلامی خدمت رسانی برجنبش دانشجویی غلبه کرد که این خدمت رسانی گاهی در رفتن به مناطق محروم،زمانی درانقلاب فرهنگی و گاهی دردفاع مقدس نمود پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس دانشجوی جوان و آگاه ما کلاس درس را رها و به عنوان فرمانده تیپ و لشکر مدیریت جبهه را در دست می گیرد و درمقابل شیطنت های استکبار می ایستد.

من به دانشجو پرخاشگر علاقه دارم

عارف با بیان اینکه بنده به دانشجوی پرخاشگر علاقمند هستم ،گفت: اقتضای سن،آرمانخواهی و آرمانگرایی دانشجو ایجاب می کند گاهی دانشجو به ماپرخاش می کند درحالی که ماباید به عنوان پدربا او برخورد کنیم.

دانشجوی اسبق انجمن اسلامی یادآورشد: متاسفانه گاهی در دانشگاه باروحیه بی حوصلگی که ناشی از عدم شناخت جنبش های دانشجویی و منافع کوتاه مدت مسئولین دانشگاه است روبرو می شویم درحالی که دانشگاه باید محیطی پویا و دانشجو باشاط و انگیزه باشد.

وی خاطرنشان کرد: تشکل های دانشجویی اختلاف نظر دارند اماباید توجه داشت شرط حضور و تاثیرگذاری استمرار و وجود است،گاهی جریان دانشجویی ت،باچند شعار تند جایگاه خود را ازدست می دهد باید درچارچوب فعالیت کند.

در تدوین برنامه ششم توسعه، اتکابه منابع انسانی مزیتی واقعی است

عارف بابیان اینکه امروز جامعه دانشگاهی ما حداقل 5میلیون عضو رسمی پیوسته دارد اظهار کرد: این جامعه خدمات ارزشمندی انجام داده است و از اینرو درآستانه تدوین برنامه ششم توسعه باید منابع انسانی را محور توسعه قرار دهیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جهاد مستمرعلمی را از سیاست های کلی علم و فناوری خواند که درشهریور ماه سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد از اینرو پتانسیل تبدیل به مرجعیت علمی دنیا را داریم .

وی تاکید کرد: امروز با چالش های جدی روبرو هستیم و هرچالشی که درکشور وجود دارد باید یکی از بحث های جدی دانشگاه هاباشد.

عارف گفت: بحران آینده دنیا،بحران آب است و ایران یکی از بحرانی ترین کشورهاست بطوری که 92 درصد منابع آب صرف کشاورزی و کمتر از 70 درصد مواد غذایی ما را تامین می کند.

گلستان باید استانی خودکفا و به سمت صنایع تبدیلی حرکت نماید

معاون اول دولت اصلاحات ،استان گلستان را از نظر موقعیت جغرافیایی استثنایی خواند و گفت: دانشگاه های استان کم کاری کرده اند ،چرا به سمت صنایع تبدیلی حرکت نکرده ایم ،تولید محصولات کشاورزی باید دراولویت قرار گیرد وگلستان باید به استانی خودکفا تبدیل شود.

انتهاي پيام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار