استاندار گلستان:

حق شناس با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از هیئت های عزاداری پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، گفت: مراسم دسته روی هیئت ها ممنوع است و در تاسوعا و عاشورا این ممنوعیت تداوم خواهد یافت.

دسته روی هیئت های مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا ممنوع است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (چهارشنبه ۵ شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از مجموع هیئت های مذهبی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند تشکر می کنم.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه پس از سقوط صدام اربعین به این شکلی برگزار نمی شد، ادامه داد: گرچه در طول این مدت عزای حسینی به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع کرونا محدود شده است اما تعطیل نخواهد شد و این ایام را سپری خواهیم کرد.

 

حق شناس بیان کرد: همه از رأس نظام تا کوچکترین فردی جامعه دلسوز نظام و کشور هستند و در ستاد کرونا تصمیم سختی را می گیریم و ۹۰ درصد از این تصمیمات مربوط به ستاد استانی کرونا نیست و این تصمیمات در سطح ملی اتخاذ شده است.

 

وی افزود: گنبدکاووس در شرایط نارنجی قرار دارد و به زودی در وضعیت سفید قرار می گیرد و این نتیجه رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام عید قربان است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از هیئت ها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، افزود: مراسم دسته روی هیئت ها ممنوع است و در تاسوعا و عاشورا این ممنوعیت تداوم خواهد یافت.

 

حق شناس ابراز داشت: بخش درمان کشور بر اثر مقابله با ویروس کرونا در خطر است و هنوز شهید خدمت در کادر درمانی داریم و سومین شهید سلامت استان را در روز گذشته تقدیم کردیم لذا باید پروتکل های بهداشتی همچنان تداوم یابد.

 

وی گفت: تصور می کردیم که با تأخیر در برگزاری ستاد استانی کرونا با توجه به شیب شیوع این ویروس منحوس، استان گلستان در وضعیت زرد قرار می گیرد و بتوانیم برای عزاداری ها تصمیمات جدیدی اتخاذ کنیم که اینگونه نشد و انتظار داریم مردم در مراسم سوگواری ها پروتکل ها را رعایت کنند تا شرایط شیوع ویروس کرونا در استان همچنان کاهش پیدا کند.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: چنانچه برخی از شهرها در وضعیت سفید قرار گیرد اعلام خواهیم کرد که در این شهرها هیئت های مذهبی بتوانند به صورت دسته روی به عزاداری بپردازند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار