فاضل با اشاره به وضعیت هشدار استان گلستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا، گفت: مردم در این شرایط از سفر به استان گلستان پرهیز کنند.

توضیح رئیس دانشگاه علوم پزشکی درباره وضعیت هشدار کرونا در گلستان/ فوت ۷۴۹ بیمار کرونایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» صبح امروز (چهارشنبه ۵ شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: امروز 322 بیمار در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه 61 بیمار در آی.سی.یو و 30 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند که شرایط وخیم دارند، ادامه داد: شرایط کرونا در استان گلستان در وضعیتی است که شیب نزولی دارد و امیدواریم از هفتم ماه محرم که شور حسینی بیشتر می شود مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

وی افزود: خوشبختانه در روزهای گذشته در تمام عزاداری ها پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: در صورتی که شرایط کرونا در ایام تاسوعا و عاشورا بهتر شود و در روز جمعه شهر سفید کرونا داشته باشیم اعلام می شود که در شهر مربوطه در روز تاسوعا و عاشورا مراسم ها به صورت دسته روی باشد.

 

فاضل گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در حوزه های مختلف اعم از اصناف، آموزش و پرورش و غیره دغدغه های زیادی وجود داشت و پیش بینی ما این است که در مهرماه شاهد شرایط سخت تیرماه نباشیم و شرایط عادی باشد و وضعیت اقتصادی مردم بهبود پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که استان گلستان در شرایط هشدار قرار دارد و به این استان سفر نشود، البته شرایط هشدار پایین تر از وضعیت قرمز است و از مردم می خواهیم همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند و گلستانی هایی که خارج از استان زندگی می کنند در این ایام سفر به گلستان را به تعویق بیندازند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در هشت ماه گذشته در مناسبت های مختلف اعم از عید قربان، غدیر و فطر پروتکل های بهداشتی از سوی مردم رعایت شد و امیدواریم در ایام تاسوعا و عاشورا نیز این اتفاق تکرار شود.

 

فاضل با تأکید بر اینکه هر چه میزان رفت و آمدها کاهش یابد منجر به کاهش شیب شیوع ویروس کرونا خواهد شد، افزود: تقریباً تا امروز 749 بیمار قطعی کرونا جان خود را از دست دادند و به صورت قطعی سه شهید راه خدمت و سلامت تقدیم کردیم.

 

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری شده و 52 نفر نیز ترخیص شدند، همچنین 6 نفر بر اثر کرونا فوت کردند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تأکید کرد: براساس آمار روزانه آق قلا، بندرترکمن، رامیان، کلاله، گالیکش گمیشان و گنبدکاووس در وضعیت زرد قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار