شیوع ویروس کرونا از اسفند سال ۱۳۹۸ در ایران در کنار تهدیدات و نمایان نمودن نقاط ضعف ما ، فرصت هایی پیش روی ما گذاشت و نقاط قوت ما را نمایان تر نمود تا جایی که از این جهت ایران و ملت ایران بلحاظ اجتماعی و فرهنگی تصویری تابناک از شناسنامه تمدنی خود به جهانیان عرضه نمود.

 دارالمومنین گرگان زرد و مصلی قرمز !/ قاعده "تشخیص خودم" و مصائب استان گلستان !

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر حسن بیارجمندی طی یادداشتی نوشت: بخش اعظمی از این پدیده ها و وقایع ثبت شده در این شناسنامه جهانی مرهون هویت دینی و مذهبی و نیز مرجعیت و در راس آن ولی امر و رهبر انقلاب اسلامی ماست که بطور خاص در چند ماه گذشته تمام توجهات دیگر رهبران کشورها را به این شیوه از حکمرانی عالمانه و مدبرانه جلب نموده است.

امام خامنه ای از همان آغاز ضمن حمایت تمام از ستاد ملی مبارزه با کرونا ،مصوبات و نظرات کارشناسی بهداشتی این ستاد را معیار عمل و اقدام تعیین نمودند و خود و همگان را به رعایت آن دعوت نمودند و البته معظم له پیشگام بودند.

ایشان حتی در مهمترین مناسبت های دینی و مذهبی و با وجود حساسیت های موضوع ،هیچگاه نگفتند که معیار تشخیص خودم هستم و باید چنین و چنان بشود بلکه تنها و تنها تاکید نمودند مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا.

این شیوه مدیریتی عالی حقیقتا یک الگوی مدیریتی نه تنها برای رهبران دینی و سیاسی جهان است و بود بلکه برای همه مدیران و مسئولان عالی کشور و استان ها از جمله نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه استان ها یک اسوه حسنه  و حجت تمام است.

در واقع زمانی که مصوبات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای عالی ترین مقام رسمی کشور معیار و حجت است ؛برای همه مدیران و مسئولان کشوری و استان ها و نمایندگان معظم له باید معیار و حجت باشد و در این میان احدی  نباید تشخیص شخصی خود را برای ایفا یا عدم ایفای وظایف و مسئولیت هایی _که برعهده دارد _معیار قرار دهد.

استان گلستان از زمان شیوع ویروس کرونا و شرایط ویژه شهر گرگان تا کنون ، چندین بار وضعیت شهرهای آن از جمله دارالمومنین گرگان از قرمز به زرد تغییر یافته است و می بایست نماز جمعه اقامه می شده است ؛چه توسط آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان و چه توسط  امام جمعه موقت دیگر .اما مصلی گرگان همچنان قرمز مانده است !!؟

اما چرا در دو حالت نماز جمعه اقامه نشده است !!؟ مفروض کهولت سن و سوابق بیماری آیت الله نورمفیدی شاید او را عملا معاف از این تکلیف و مسئولیت در این شرایط نماید اما دیگران چطور ؟

اینجاست که گمانه باب " تشخیص خودم" تقویت می شود که حتی در وضعیت زرد گرگان نماز جمعه بعنوان یکی از مظاهر حکومت اسلامی و استمرار آن را نه خود اقامه می کند و نه دیگران اجازه چنین ادای تکلیفی دارند!!؟شاید بخاطر این که اگر چنین شود ،دیگران بپرسند چرا فلانی نیست و چطور فلانی اقامه می کند و فلانی اقامه نمی کند !!؟

 بعض مسئولین استانی شاید ندانند و یا   جرات بیان آن را نداشته باشند و یا مقامات و مسئولین کشوری ندانند که مشکل مردم استان گلستان ؛گرگان و دو هوا براساس همین قاعده نانوشته"تشخیص خودم" هست!

آیا شما می دانید این" تشخیص خودم "با بسیاری از شاخصه های پیشرفت و عدالت در استان گلستان چه کرده است؟ و آنرا به کجاآباد برده است !!؟ و چه مصائبی برای استان داشته است ؟

جناب آیت الله نورمفیدی امام جمعه محترم گرگان ، معیار اصلی مصوبات ستاد ملی کرونا است؛ لطفا جمعه آینده  همچون حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه محترم گنبد_که هفته پیش بعد از ۶ماه و برابر دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا نماز عبادی و سیاسی جمعه را برگزار و اقامه نمودند_ یا خودتان نماز جمعه را اقامه کنید و یا اگر عذر جسمانی به دلایل بالا دارید،به دیگران جواز اقامه نماز جمعه در گرگان را بدهید و این قاعده "تشخیص خودم"در مسائل یاد شده و مشابه را برای همیشه در استان گلستان زیر پا بگذارید و آنرا فراموش کنید.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار