فاضل گفت: ۲۰۹ بیمار به صورت هفتگی در استان گلستان بستری می شوند و به صورت متوسط ۱۴ نفر در هر روز در مراکز درمانی استان بیمار با علائم کرونا بستری می شوند.

روزانه ۱۴ بیمار با علائم کرونا در گلستان بستری می شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» ظهر امروز (پنجشنبه 13 شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: آمار بیماران با علائم کرونا در مراکز درمانی بسیار شکننده است اما میزان بستری بیماران با علائم کرونا بین 16 تا 22 مورد در هر روز حفظ شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: شرایط شهرستان مینودشت در گذشته به گونه ای بود که در این شهرستان میزان بار بستری بیماران با علائم کرونا به 70 بیمار رسیده بود و در حال حاضر تنها 20 بیمار با علائم کرونا در این شهرستان بستری هستند.

 

فاضل از کاهش میزان بیماران در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: در بیمارستان صیادشیرازی گرگان 64 بیمار بستری داریم.

 

وی یادآور شد: در آق قلا شیب نزولی بستری بیماران با علائم کرونا را شاهد هستیم و در طول روز یک و دو بیمار به صورت متوسط در مراکز درمانی این شهرستان بستری می شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: بیمارستان امیرالمومنین (علیه السلام) شهرستان کردکوی که روند صعودی در میزان بستری بیماران با علائم کرونا در دو سه هفته گذشته داشت به شیب نزولی رسیده است و کاهش بیماران را در این مرکز درمانی را شاهد هستیم.

 

فاضل با بیان اینکه میزان بار بستری بیماران در گرگان ۱۲۳ نفر است، تاکید کرد: بیشترین افراد بستری در مراکز درمانی بیش از 60 سال سن داشتند و بیشترین مرگ و میر نیز در این رنج سنی قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: پیک دوم کرونا از  هفته دوم خرداد آغاز شده است و در نیمه دوم خرداد بیشترین میزان مراجعه و بستری بیمار را در مراکز درمانی استان شاهد بودیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: ۲۰۹ بیمار به صورت هفتگی در استان گلستان بستری می شوند و به صورت متوسط 14 نفر در هر روز در مراکز درمانی استان بیمار با علائم کرونا بستری می شوند.

 

فاضل یادآور شد: هرچه تعداد بیماران کرونایی کاهش یابد میزان بیمارانی که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند کاهش خواهند یافت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار