استاندار گلستان با اطمینان خاطر به مردم حوزه انتخابیه غرب استان در خصوص رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری انتخابات ٢۱ شهریورماه گفت که همه عوامل اجرایی این انتخابات برای اطمینان از نداشتن بیماری کرونا غربالگری شدند.

عوامل اجرایی دور دوم انتخابات مجلس در گلستان غربالگری سلامت شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، هادی حق شناس شامگاه چهارشنبه در گفتگوی تلویزیونی با سیمای گلستان اظهار داشت : ٢٤٤ شعبه اخذ در شهرستان های کردکوی،  بندرگز، ترکمن و گمیشان پیش بینی شده و ماسک و مواد ضدعفونی هم به مقدار کافی و مورد نیاز در شعب اخذ رای در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: علاوه برآن در هر شعبه یک کارشناس بهداشت مستقر شده و بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت جدی و دقیق خواهد کرد.

استاندار گلستان بر ضرورت مشارکت اهالی غرب گلستان در انتخابات فردا جمعه تاکید کرد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس ٦٨ درصد واجدین شرایط پای صندوق های رای رفتند که امیدواریم این میزان افزایش یابد.

وی گفت: همه فرآیندهای انتخاباتی در غرب گلستان فراهم است و مشکلی برای برگزاری آن وجود ندارد.

 به گزارش ایرنا در پایان انتخابات دور اول حوزه انتخابیه غرب گلستان، عبدالجلال ایری ۲۱ هزار و ۱۸۳ رای و رجب‌محمد آبادی ۱۴ هزار و ۹۸۳ رای به دست آوردند و بدلیل کسب نکردن اکثریت آرا، بخت خود را برای رسیدن به کرسی بهارستان در ۲۱ شهریور امسال امتحان خواهند کرد.

۲۴۴ شعبه در سطح چهار شهرستان کردکوی، بندترکمن، بندرگز و گمیشان پیش بینی شده که ۱۲۱ شعبه شهری و ۱۲۳ شعبه روستایی است.

در مرحله اول انتخابات ۱۱۸ هزار و ۷۳۷ نفر در انتخابات حوزه غرب گلستان شرکت کردند.

در این حوزه انتخابیه ۱۹۸ هزار نفر واجد شرکت در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی هستند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی ،هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی شامل ۲ نفر از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر علی‌آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه دارد.

در انتخابات دوم اسفند پارسال ۱۲۹ کاندیدا برای کسب هفت کرسی در ۶ حوزه انتخابیه گلستان خود را در معرض ارزیابی و انتخاب یک میلیون و ۳۳۰ هزار واجد شرایط رای دادن قرار دادند که ۷۱ هزار نفر از آنان رای اولی بودند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ شهریور برگزار می شود.

طبق آخرین اعلام استاندار گلستان، شهرهای کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در وضعیت قرمز شیوع کرونا و گمیشان در وضعیت زردشیوع کرونا قرار دارند.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار