مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان گفت: در یک سال گذشته ۳۵۳۱ میلیارد ریال تسهیلات توسط این بانک پرداخت شد که ۷۴ درصد آن در بخش تعاون بود.

پرداخت ۳۵۳ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، موسی‌الرضا شریفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت این بانک توزیع منابع دولتی در بخش تعاون است، اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۱۰۵۱۳ فقره تسهیلات به میزان ۳۵۳۱ میلیارد ریال در استان پرداخت شد که از این میزان ۲۴ درصد در بخش کشاورزی، ۱۸ درصد در بخش صنعت و معدن، ۱۸ درصد در بخش مسکن و ۴۰ درصد در بخش خدمات و بازرگانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۱ درصد کل تسهیلات پرداختی این بانک طی این مدت، تسهیلات تکلیفی دولت بوده و مابقی به سپرده مردمی و تسهیلات به عامه مردم بوده است.

وی افزود: طی این مدت، ۴۶۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، ۲۲۵ فقره مشاغل خانگی، ۱۲ فقره بهزیستی، ۳۶۰ فقره کمیته امداد، ۵۰۹ فقره سیل کشاورزان و ۲۰۱۴ فقره مسکن سیل‌زدگان پرداخت شد. مجموعاً ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار سیل‌زدگان استان قرار گرفت.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون گلستان تصریح کرد: در بخش اشتغال پایدار روستایی طی ۴ مرحله به ۱۴۳۱ پرونده مبلغ ۸۴۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که در این راستا ۳۵۵ میلیارد ریال دیگر نیز تخصیص یافته که پرداخت خواهد شد.

شریفی گفت: در سطح استان ۱۳ شعبه و یک باجه بانک توسعه تعاون فعال است و به غیر از دو شهرستان مراوه‌تپه و گالیکش، در سایر شهرستان‌ها باجه داریم. برخلاف سایر بانک‌ها تسهیلات از ۴ تا ۱۸ درصد کارمزد پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، گفت: این صندوق تکلیف دارد که ۷۰ درصد تضمینات را به بخش تعاون ارائه دهد. سقف ضمانت‌نامه بخش تعاون توسط این صندوق ۱۲۰ میلیارد ریال است. سقف ضمانت‌نامه برای تعاونی‌های زنان تا ۵۰۰ میلیون تومان در قبال اخذ اسناد تجاری است. کارمزد صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نسبت به صندوق‌های دیگر کمتر بوده و برای سال اول تسهیلات ۱ الی ۲ درصد و برای سال‌های بعد نیم درصد است. در جایی که بانک نمی‌تواند برخی تضامین را قبول کند، صندوق ضمانت بهترین راه برای کمک به تعاونی‌ها برای ارائه تضامین است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون گلستان بیان کرد: اخیراً بر اساس تفاهم‌نامه صندوق شکوفایی و کارآفرینی با بانک توسعه تعاون، بانک پذیرفته که سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان را با دوره بازپرداخت یک الی چهار سال، با نرخ ۸ الی ۱۸ درصد پرداخت کند.

شریفی تصریح کرد: همچنین با معرفی معاونت امور زنان استانداری، وام قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون ریالی با دوره بازپرداخت ۴۸ ماهه به زنان سرپرست خانوار پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به حمایت‌های این بانک برای کمک به تحقق جهش تولید و حمایت از بخش تعاون، بیان کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، این بانک بسته اعتباری را به‌منظور کمک به جهش در تولید در نظر گرفته است. در این بسته اعتباری سرمایه در گردش مورد نیاز با دوره بازپرداخت ۱ الی ۲ سال دیده شده که سقف آن برای تعاونی‌ها ۱۰ میلیارد تومان و اشخاص حقیقی بخش تعاون ۲ میلیارد تومان با نرخ ۱۵ و ۱۶ درصد و سقف آن در خارج از بخش تعاون برای اشخاص حقوقی ۴ میلیارد تومان و برای اشخاص حقیقی یک میلیارد تومان با نرخ ۱۷ و ۱۸ درصد است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون گلستان با اشاره به فعالیت ۲۸۲۳ تعاونی در استان، گفت: پیشنهاد ما به تعاونگران این است که ارتباط خودشان را با این بانک که بانک تخصصی در حوزه تعاون است، بیشتر کنند و از تسهیلاتی که برای آنها دیده شده بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار