مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گلستان:

بیکی گفت: صحیفه سجادیه گنجینه الاسرار معارف تربیتی است اما متاسفانه این کتاب مقدس به خوبی در بین مراکز علمی ما مورد استفاده قرار نمی گیرد.

صحیفه سجادیه گنجینه الاسرار معارف تربیتی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «مهدی بیکی» همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(علیه السلام) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: صحیفه سجادیه گنجینه الاسرار معارف تربیتی است اما متاسفانه این کتاب مقدس به خوبی در بین مراکز علمی ما مورد استفاده قرار نمی گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: وظیفه دستگاه های فرهنگی و تبلیغی این است که این کتاب مقدس را که می تواند به عنوان یک دستورالعمل تربیتی و عرفانی باشد برای مردم، معرفی و ترویج کنند، ادعیه آن را برای علاقمندان تبیین و توضیح دهند.

 

وی تصریح کرد: در کنار آن دستگاه های علمی نظیر دانشگاه و حوزه وظیفه دارند معارف این کتاب غنی را به انحاء مختلف تفسیر، تبیین و ترویج دهند و نظریات تربیتی و روانشناسی و معرفتی را از دل این کتاب پر برکت برای شیفتگان و تشنگان معارف دینی شرح و بسط دهند.

 

بیکی ادامه داد: معارف صحیفه سجادیه و اسرار علمی که در این کتاب زندگی نهفته است می تواند بسیاری از نظریات و تفکرات اندیشمندان غرب را به چالش بکشد.

 

وی اظهارداشت: نقل اسرار علمی و تربیتی در قالب دعا از سوی امام سجاد (علیه السلام)، یک شیوه و روش منحصر به فرد و تخصصی است که فقط از سوی امام معصوم می تواند عملی شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: ایجاد کردن عشق و علاقه و شوق در دل نوجوانان و جوانان نسبت به این کتاب معرفتی باید وظیفه اصلی و دائمی دستگاه های فرهنگی و علمی باشد، نباید در این مسیر دچار غفلت و سستی شد؛ هر چقدر نوجوانان و جوانان معارف این کتاب شریف را درک کنند و در خود پیاده سازی کنند ما جامعه ای سالم و عاری از مصائب و معضلات اجتماعی داریم.

 

وی با بیان اینکه سه دعای بسیار خوب و سرشار از نکات معرفتی در صحیفه وجود دارد که بنیان خانواده را ترسیم می کند و مطالعه دقیق و کسب معرفت از آن انسان را در مسیر صلاح و رستگاری قرار می دهد، افزود: دعای پدر و مادر برای فرزندان، دعای فرزندان برای پدر و مادر و دعای مکارم الاخلاق جزو این سه دعا در صحیفه است.

 

بیکی گفت: امام سجاد(علیه السلام) در دوران و زمان اختناق زندگی می کرد، شخصیتی بود که حادثه کربلا را دیده بود و رنج ها و مصیبت ها را تحمل کرده بود و برای ترویج معارف حقه و انتقال مبانی دینی و تربیتی بسیار زیبا و خوب توانسته است این معارف را با جامعه زمان خودش و نسل های بعدی منتقل کند.

 

وی افزود: در همین مسئله کرونا نیز مقام معظم رهبری ما را سفارش به خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه کردند که این مسئله نشان می دهد این کتاب شریف از غنای بسیار بالای معرفتی و عرفانی برخوردار است که می تواند در بلایا و مشکلات نیز دستگیر ما باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار