مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان به ۶۰ درصد رسیده و در حال حاضر هم پیمانکار در حال انجام کار است.

ایجاد باغ موزه دفاع مقدس گلستان به کجا رسید؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرهنگ محمدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کار اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان گلستان از سال ۸۹ در گرگان شروع شد. از اوایل سال ۹۸ و بعد از گذشت چندین سال، عملیات اجرایی ساخت باغ موزه با کمک مجموعه مسئولان استان تسریع یافت و الان پیشرفت فیزیکی مجموعه به ۶۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر دوم رییس جمهور به گلستان، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار طی دو سال برای باغ موزه دفاع مقدس تصویب شد، گفت: سال گذشته ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به‌صورت اسناد خزانه تخصیص داده شد و قرار شد امسال نیز ۱۰ میلیارد تخصیص داده شود. دکتر نوبخت در سفر بهمن‌ماه سال گذشته به استان قول دادند که این ۱۰ میلیارد تومان را به‌صورت نقدی پرداخت کنند اما تاکنون این امر محقق نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با اشاره به اینکه پیمانکار در حال انجام کار است، تصریح کرد: اگر اوضاع بودجه به همین شکل پیش برود، به مشکل بر خواهیم خورد.

کاظمی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، گفت: ساخت این باغ موزه مشکل قانونی ندارد و پروانه ساخت کسب شده است.

وی با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس در زیربنای ۴ هزار ۱۷۰ متر در حال ساخت است، تصریح کرد: ۳ طبقه در قسمت جلویی این مجموعه برای ایجاد گالری آثار دائمی و دوره‌ای در نظر گرفته شده و ۴ طبقه پشتی آن به کتابخانه، مرکز جامع اسناد، سالن آمفی‌تئاتر، تأسیسات و بخش اداری اختصاص داده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان خاطرنشان کرد: یکی از ضروریات برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایجاد باغ موزه دفاع مقدس است. در این مجموعه آثار مربوط به دفاع مقدس جمع‌آوری می‌شود و یک مرجع متقن در این رابطه است و از تحریف جلوگیری می‌شود.

کاظمی بیان کرد: خیرینی که علاقه‌مند به مکتب شهدا هستند و می‌خواهند ارزش‌های دفاع مقدس پایدار باشد و به دست فراموشی سپرده نشود، می‌توانند در تکمیل این مجموعه همکاری داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار