براساس مصوبه سفر سال ۹۷ دولت به استان گلستان قرار بود ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اختصاص داده شود که تا کنون فقط ۹.۳ میلیارد تومان از این اعتبار آن هم در قالب اسناد خزانه پرداخت شده است.

بدقولی دولت این بار در پروژه " باغ موزه دفاع مقدس" گلستان/ ۱۰ میلیاردی که هنوز پرداخت نشده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، باغ موزه دفاع مقدس سال 89 در میان هجمه سنگینی که برخی‌ها به این پروژه فرهنگی داشتند، کلنگش در مجاورت تپه نورالشهدا ( منطقه ناهارخوران) به زمین زده شد.

این پروژه که در زمان شروع و سال‌های نخست اجرا هیاهوی زیادی ایجاد کرده بود حتی عده‌ای پای آن را به شبکه‌های آن‌ور آبی هم باز کرده بودند، انتظار می‌رفت در زمان مقرر به اتمام برسد اما این اتفاق رخ نداد و حالا تقریبا یک دهه از شروع این پروژه می‌گذرد و رهاورد همه این سال‌ها پیشرفت فیزیکی 60 درصدی ساختمان این باغ موزه است.

هجمه‌ها آنقدر به این پروژه به بهانه قطع تعدادی درخت آنقدر زیاد بود که آن را از اولویت برخی مدیران وقت استان خارج کرد و به دلیل کمبود اعتبار پروژه تقریبا متوقف شده بود. اما از اواخر سال 97 تلاش‌ها برای تکمیل این پروژه از سر گرفته شد و قرار بود دولت هم به این پروژه 20 میلیارد تومان کمک کند. قولی که این بارهم رنگ اجرا به خود نگرفت و عملا وعده‌ اتمام این پروژه در سال 1400 را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

باغ موزه دفاع مقدس استان در زمینی به مساحت 4 هزار و 170 مترمربع و زیربنای یکهزار و 650 مترمربع در حال ساخت است.

آنطور که مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این باره گفت: در یک برهه زمانی روند اجرای پروژه دچار مشکل شده بود تا اینکه از انتهای سال 97 کارها تسریع شد.

به گفته محمدرضا کاظمی در سفر سال 97 دولت به استان تکمیل این پروژه به عنوان مطالبه استان مطرح و قرار شد 20 میلیارد تومان از اعتبارات ملی در سال‌های 98 و 99 به باغ موزه دفاع مقدس استان اختصاص پیدا کند.

وی بیان داشت: تا کنون 9 میلیارد و 300 میلیون تومان در قالب اسناد خزانه به استان اختصاص پیدا کرده است و در سفر قبلی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قرار براین شد که 10 میلیارد تومان اعتبار نقدی هم به این پروژه اختصاص پیدا کند که این اتفاق تا کنون رخ نداد.

کاظمی گفت: در حال حاضر پروژه پروژه 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 13 میلیارد تومان هم تا به حال در این پروژه هزینه شده است.

سه طبقه جلویی این ساختمان شامل گالری‌های دائمی و موقت برای نمایش آثار مربوط به دفاع مقدس است و در 4 طبقه قسمتی پشتی نیز کتابخانه، قسمت اداری، تأسیسات و آمفی تئاتر پیش بینی شده است.

با توجه به شرایطی که از نظر اعتباری وجود دارد بعید به نظر می‌رسد که این پروژه را بتوان در سال آینده به بهره‌برداری رساند برای همین مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از خیرانی که علاقه‌مند کمک به حوزه ایثار و شهادت هستند نیز خواسته برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان وارد میدان شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار