مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان گفت که خریدارانی از چند کشور همسایه، مشتری ثابت ۲ محصول تولیدی مددجویان زندانی این استان هستند.

فروش تولیدات زندانیان گلستان به چند کشور آسیایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اصغر رنجبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: حدود ۷۰ زندانی زن و مرد گلستان در حال تولید ماسک و عروسک زیر نظر کارآفرینان هستند که ماسک های تولیدی از ابتدای امسال به عراق صادر شده و عروسک تولیدی نیز در حال صادرات به کشورهای حوزه حاشیه دریای خزر است.

وی همچنین از پیگیری برندسازی برای چند محصول تولیدی زندانیان گلستان خبر داد و گفت: به ثمر نشستن این طرح موجب مهارت آموزی مددجویان و ایجاد فرصت های شغلی برای آن ها پس از آزادی خواهد شد.

رنجبر ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش گلیم بافی آغاز شده و برای گسترش تولیدات صنایع دستی در زندان های استان نیازمند تجهیزات کارگاهی و تامین استادکار هستیم که امیدواریم استانداری، فنی و حرفه ای و کمیته امداد گلستان در تهیه این تجهیزات مشارکت کنند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گلستان همچنین گفت: به دلیل شیوع کووید ۱۹، یک سوم زندانیان استان در مرخصی بسر می برند که به تازگی با تمدید مرخصی آن ها تا یک ماه دیگر موافقت شد.

استان گلستان ۲ زندان در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار