رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

فاضل از بستری ۱۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

بستری ۱۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» صبح امروز(یکشنبه 6 مهر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بندرگز تنها شهر قرمز کرونا در گلستان است که از مدت ها قبل این شرایط را تجربه می کند و مابقی شهرهای استان در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: استان گلستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و شهرستان های مینودشت، گمیشان، مراوه تپه، علی آبادکتول و آق قلا در شرایط سفید قرار دارند و به جز بندرگز مابقی شهرستان ها وضعیت زرد را تجربه می کنند.

 

وی رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در مدارس را الزامی خواند و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش بر عملکرد مدارس در رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارند.

 

فاضل تصریح کرد: به نظر می رسد قبل از فرا رسیدن فصل سرما ازدحام مردم در تفرجگاه ها بیشتر شده است که رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی ضروری است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: وقوع پیک سوم کرونا تجربه سختی برای مردم و کادر درمان گلستان خواهد بود لذا از مردم درخواست می کنیم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت توزیع واکسن آنفولانزا، گفت: وزارت بهداشت و درمان مقداری از واکسن آنفولانزا را تأمین کردند و سهمیه ای برای بیماران خاص و مادران باردار و شریط سنی بالای 60 سال و زیر 6 سال براساس شماره ملی اختصاص می یابد.

 

فاضل تصریح کرد: تزریق واکسن بین گروه های خاص براساس کد ملی و پرونده سلامت موجود در مراکز بهداشت انجام می شود که می توانند به مرکز بهداشت مراجعه کنند، البته مراکز بهداشت نیز براساس پرونده سلامت با گروه های در اولویت تماس می گیرند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر 195 بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستندکه از این تعداد 61 نفر در بخش آی.سی.یو بستری هستند.

 

وی اضافه کرد: 31 بیمار کرونایی در گلستان به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند و وضعیت خوبی ندارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار