وزیر بهداشت در مراسم بهره‌برداری از ساختمان دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت:بدنبال ارزان شدن خدمات دندان‌پزشکی و نهادینه کردن استاندارد بالای بهداشت دهان و دندان بین آحاد جامعه هستیم.

بدنبال ارزان شدن خدمات دندان‌پزشکی هستیم
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،سعید نمکی امروز سه شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی حوزه بهداشت و درمان سنگین بودن هزینه مرمت دندان برای مردم است که احداث و راه اندازی مراکزی از این دست می‌تواند آن را جبران کند.

سعید نمکی گفت: اکنون سه هزار و ۶۰۰ دندانپزشک با بهره مندی از سه هزار و ۲۰۰ یونیت دندانپزشکی در شیفت‌های مخالف (غیراداری) به مردم ارایه خدمت دارند.

او با بیان اینکه خدمات دندان‌پزشکی طی سال‌های طولانی تعرفه مشخصی نداشت، افزود: در دوره جدید تعرفه خدمات مختلف دهان و دندان پس از تعیین و تصویب در شورای عالی بیمه به همه بخش‌ها ابلاغ شده است ضمن اینکه تلاش داریم تا هزینه‌های سنگین را از دوش مردم برداریم.

نمکی تاکید کرد: بدنبال شرایطی هستیم که دندان‌پزشک به روستا رفته و آموزش کامل را از روستا‌ها و متن جامعه آغاز کنیم تا بتوان فرهنگ مراقبت از دهان و دندان را نهادینه کرد؛ دانشجویان دندان‌پزشکی و حتی پزشکی از سال دوم به بعد وارد جامعه شوند و مشکلات مردم را حل کنند؛ دانشجوی دندان‌پزشکی ۵ تا ۱۰ خانواده روستایی را از طریق خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت روستایی تحت پوشش خود قرار دهد.

وزیر بهداشت همچنین گفت: دانشکده دندان‌پزشکی گلستان باید به یک مرکز آموزشی برای جامعه محور شدن دندان‌پزشکی تبدیل شود.

امیررضا احمدی نیا رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در این ساختمان، تمامی خدمات مربوط به دندانپزشکی در دو سطح عمومی و تخصصی توسط هیأت علمی و متخصصین دانشکده انجام می‌شود.
 
 امیررضا احمدی نیا افزود: جراحی لثه، ایمپلنت، کشیدن دندان، جراحی حفره دهان، ترمیمی، درمان ریشه دندان (عصب کشی)، انواع پروتز‌های دندانی ثابت و متحرک، رادیولوژی دهان، تشخیص بیماری‌های دهان و دندان و انجام درمان‌های مربوط به دندانپزشکی کودکان در این دانشکده انجام می‌شود.
 
در گرگان مرکز استان گلستان هشت مرکز دندان‌پزشکی دولتی انواع خدمات را به نرخ مصوب ارایه می‌دهد.

ساختمان دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گرگان که امروز سه‌شنبه با حضور وزیر بهداشت و استاندار گلستان افتتاح شد تمام خدمات مربوطه در ۲ سطح عمومی و تخصصی را توسط اعضای هیات علمی و متخصصان انجام می‌دهد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در فضایی حدود ۴ هزار و ۴۰۰ مترمربع در شهرک شهریار گرگان قرار دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بامداد امروز سه شنبه برای بررسی آخرین اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با کرونا، سرکشی از چند طرح، افتتاح ساختمان دندانپزشکی شهرک شهریار گرگان و شرکت در نشست مسئولان گلستان وارد گرگان شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار