آخوند قدیری گفت: شهادت امام حسین (ع) درس شهامت، از خود گذشتگی و فداکاری به امت داد.

شهادت امام حسین (ع) درس شهامت، از خود گذشتگی و فداکاری به امت داد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، همایش بزرگ مجازی اهل سنت در پیشگاه امام حسین (علیه السلام) با حضور علما و بزرگان اهل سنت کشور به همت مدرسه حج ربانیه چنارلی استان گلستان برگزار شد.

 

آخوند «اسماعیل قدیری» مدرس علوم دینی چنارلی گلستان در این همایش مجازی با اشاره به اینکه، فضایل و مناقب امام حسین (علیه السلام) در کتاب های اهل سنت و اهل تشیع به وفور یافت می شود، گفت: شهادت امام حسین (علیه السلام)، درس شهامت، از خود گذشتگی و فداکاری به امت اسلامی داد.

 

وی با اشاره به اینکه، شهادت امام حسین (علیه السلام) درس خیلی بزرگی برای امت داشت، تصریح کرد: شهادت امام حسین (علیه السلام) درس شهامت، از خود گذشتگی و فداکاری به امت اسلامی داد.

 

 

آخوند قدیری به سخنان بزرگان و اندیشمندان درباره مناقب و شجاعت امام حسین (علیه السلام) اشاره کرد و افزود: «گاندی» رهبر سیاسی و معنوی هندی ها می فرماید: که من با دقت زندگی نامه امام حسین (علیه السلام) رو مطالعه کردم من خیلی در صفحات کربلا دقت کردم و نگاه کردم برای من روشن شد که اگر هند بخواهد پیروزی و فتح را برای خود احراز کند برای آنان لازم است که از سیره امام حسین (علیه السلام) الگو بگیرند.

 

وی افزود: «چارلز دیکنز» نویسنده معروف انگلیسی هم گفته است: اگر هدف از جهاد امام حسین دنیا بوده باشد من این را قبول ندارم و «آنطوان بارا» از بزرگان مسیحی نیز گفته است: اگر امام حسین بین ما می بود ما در هر یک از سرزمین های خودمان پرچم حسین را بر می افراشتیم و در منبر خودمان از حسین صحبت می کردیم و انسانها را بسوی مسیحیت با نام حسین دعوت می کردیم. 

 

آخوند قدیری در ادامه اظهار کرد: افرادی که دین اسلام را قبول نداشتند ولی سیره امام حسین (علیه السلام) و شجاعت، کرم و شهامت وی را با دقت مطالعه کردند و امام حسین (علیه السلام) را برای خودشان الگو و سرمشق قرار دادند. 

 

وی در خاتمه افزود: ما مسلمانان و پیروان و محبان اهل بیت و امام حسین (علیه السلام) وظیفه داریم از شهامت، ایثار و فداکاری امام حسین (علیه السلام) آن بزرگ مرد تاریخ درس عبرت بگیریم و سرلوحه و سر مشق زندگی خود قرار بدهیم. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار