رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های استاندارد گلستان از صدور ۳۷۱ تأییدیه ایمنی آسانسور در استان خبر داد.

صدور ۳۷۱ تأییدیه ایمنی آسانسور در گلستان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمدجابر صفایی رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاس‌های استاندارد گلستان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۳۷۱ تاییدیه ایمنی آسانسور در گلستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، ۵۵ مورد بیشتر بوده است.

او افزود: از این تعداد ۲۸۰ تأییدیه مربوط به آسانسور‌هایی بوده که به تازگی نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته اند و ۹۱ تأییدیه هم به صورت ادواری و برای آسانسور‌هایی صادر شده که پیش از این موفق به دریافت تأییدیه ایمنی اولیه شده بودند.

صفایی خواستار توجه مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان‌های دارای آسانسور به نکاتی در خصوص تاییدیه ایمنی آسانسور‌ها شد و گفت: اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسور‌های نصب شده در ساختمان‌های تازه احداث الزامی است چراکه صدور گواهی پایان کار برای ساختمان، منوط به ارائه تأییدیه آسانسور به شهرداری هاست.

او گفت: تأییدیه‌های صادر شده اعتبار یک ساله دارند و انجام بازرسی و اخذ تأییدیه ادواری به منظور اطمینان از تداوم شرایط ایمن در آسانسور ضرورت دارد.
صفایی افزود: مسئولیت اخذ تأییدیه ادواری با مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان است.

به گفته صفایی بیمه نامه آسانسور‌هایی که تأییدیه ایمنی (اولیه یا ادواری) ندارند، فاقد اعتبار حقوقی است و پس از دریافت تأییدیه ایمنی برای آسانسور (اولیه یا ادواری) و در طول اعتبار یک ساله آن، انجام یک سرویس و نگهداری منظم و اصولی توسط شرکت عرضه کننده آسانسور ضرورت دارد.

صفایی گفت: قرارداد نصب و دریافت خدمات برای آسانسور، حتماً با شرکت‌هایی منعقد شود که دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از صنعت، معدن و تجارت استان هستند.

او افزود: شهروندان برای اطلاع از وضعیت اعتبار تأییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و هر گونه گزارش در خصوص آسانسور‌های فاقد تأییدیه ایمنی را از طرق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ با استاندارد در میان بگذارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار