دادبود گفت:عمده تجهیزات باید از کشورهای مختلف وارد شود، برای مثال بازی سورتمه فقط در دو سه کشور ساخته می‌شود که تشدید تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز سبب شد دستگاهی که یک میلیون دلار از یک شرکت آلمانی قیمت گرفته بودیم الان 10 برابر افزایش پیدا کند.

سورتمه سواری گرگانی ها بر تولیدات داخلی/ شهرداری گرگان تحریم را به فرصت تبدیل کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، عبدالرضا دادبود درباره آخرین وضعیت پروژه شهربازی مدرن گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌های این پروژه که در منطقه گردشگری هزارپیچ در حال اجراست به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) واگذار شده است.

شهردار گرگان با بیان اینکه مبلغ قرارداد حدود 160 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا یکسال آینده فاز نخست این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در خصوص تجهیزات مورد نیاز شهربازی افزود: عمده تجهیزات باید از کشورهای مختلف وارد شود، برای مثال بازی سورتمه فقط در دو سه کشور ساخته می‌شود که تشدید تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز سبب شد دستگاهی که یک میلیون دلار از یک شرکت آلمانی قیمت گرفته بودیم الان 10 برابر افزایش پیدا کند.

دادبود اذعان کرد: فقط برای همین بازی تا چندماه قبل می‌توانستیم با حدود 15 میلیارد تومان این وسیله را خریداری و وارد کنیم اما حالا دست‌کم باید 60 میلیارد تومان پرداخت کنیم چرا که باید تجهیزات خریداری شده را به یکی دو کشور جابه جا کنیم که این موضوع هزینه‌های ما را افزایش داده است.

شهردار گرگان عنوان کرد: در این شرایط یک شرکت دانش بنیان داخلی برای ساخت برخی تجهیزات شهربازی از جمله سورتمه اعلام آمادگی و تأییدیه‌های استاندارد را هم دریافت کرده است، این تحریم‌ها فرصتی شد تا شرکت‌های دانش بنیان نیز وارد این عرصه شوند و ما نیز بتوانیم با یک سوم مبلغی که قرار بود به کشورهای دیگر پرداخت کنیم، این تجهیزات را با استانداردهای داخلی دریافت کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار