مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گفت : یقینا بسیج چیزی است که باید مورد تقویت قرار بگیرد و اختصاص به جنگ نداشت و چه بسا امروز نیازمان به حضور بسیجیان مردمی ما از آن زمان بیشتر باشد.

نیاز امروزمان به بسیج بیش از زمان جنگ است / از تندروها و مفسدین لطمه خوردیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ حجت الاسلام سید محسن طاهری در میزگرد تاسیس بسیج و رویکرد آن در نظام انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسئله بسیج در واقع بر می گردد به رویکر انقلاب و اسلام ناب که  به نقش مردم تاکید دارد.

طاهری افزود : یک تعبیری که حضرت آقا مورد تاکید قرار دادند "نظام ما مبتنی بر امامت و امت است و یعنی یک نظام اسلامی و حکومت دینی روی دوپایه امام و امت مبتنی است و اگر یکی از این دوپایه نباشد نظام اسلامی معنا پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: امام خامنه ای می فرمایند؛ بسیج یک حقیقت افسانه وار است ما این تعبیرات را در جاهای دگیر مشاهده نمی کنیم دیگر مشاهده نمی کنیم مگر آنکه از انقلاب اسلامی الگو گرفته مانند لبنان سوریه عراق و حتی بخشی هم در فلسطین اگر واقعا در یک چنین نظام های دینی مردم پای کار نباشند ان نظام نظام موفقی نیست حتی اگر یک معصوم در راس آن باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان تصریح کرد: شما می بینید امیرالمومنین که شخصیت دوم جهان اسلام است آن موقع که مردم پای کار آمدند حضرت ، رهبری و خلافت ظاهری مردم را به عهده گرفت و آن موقع که مردم بی وفایی کردند ایشان در برابر دشمن سر سختشان که بنی امیه نتواستند به موفقیت دست پیدا کنند و نهایتا شاهد بودیم  که تاریخ به قهقرا رفت و اهل بیت (ع) مظلوم واقع شدند.

وی با بیان اینکه بسیج جلوه حضور همه اقشار مردم در همه صحنه های حساس انقلاب است نه فقط در دفاع مقدس ، بیان کرد: تعبیری حضرت امام (ره) بکار بردند که" مردم ما از مردم زمان  پیامبر و امام علی (ع) بهتر هستند این تعبیر کاملا در طول چهل و اندی سال خودش را نشان داد .

امروز نیازمان به حضور بسیجیان بیشتر است

طاهری اذعان کرد: آنجا نظام توانسته به موفقیت دست پیدا کنند که مردم پای کار انقلاب بودند و جاهایی لطمه خوردیم که سو تدبیرها و مفاسدی که از سوی دست اندرکارن انجام شد مردم خود را کنار کشیدند.

وی  یادآورشد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به این نکته اشاره داشتند که اگر این اتفاقات نامیمون صورت نمی گرفت و مسئولین و نخبگان ما از شعارهای انقلاب فاصله نمی گرفتند ما شاهد برکات بسیار بیشتر برای انقلاب بودیم ، البته  همین الان هم برکات زیادی این انقلاب داشته است که ما آثارش را شاهد هستیم .

طاهری خاطرنشان کرد: یقینا بسیج چیزی است که باید مورد تقویت قرار بگیرد و اختصاص به جنگ نداشت و چه بسا امروز  نیازمان به حضور بسیجیان مردمی ما از آن زمان بیشتر باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار