مدیرصندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان گلستان از پرداخت ۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و اقشار نیازمند جامعه در هشت ماهه سال جاری خبر داد و گفت: مردم نیکوکار طی سال جاری ۵ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه در این صندوق سپرده‌گذاری کردند.

پرداخت ۴۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان در هشت ماهه سال جاری

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد،جواد فردی، مدیر صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان گلستان با تشریح عملکرد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: در هشت ماهه سال جاری در مجموع ۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در حوزه اشتغال، وام کارگشایی، ودیعه مسکن و احداث و خرید و مسکن به مددجویان و نیازمندان ارائه شد.

 وی افزود: از تسهیلات اعطایی سال جاری،مبلغ ۳۳  میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل صندوق و ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با هم‌افزایی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت به مددجویان اختصاص یافت.
فردی تصریح کرد:۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۴۶۵۷ فقره به وام ضروری و کارگشایی  ، ۱۷۰ فقره وام به مبلغ ۷۴۰ میلیون تومان در قالب وام خیرین کمیته امداد به مددجویان و نیازمندان اختصاص یافت.
  وی خاطرنشان کرد: همچنین ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب ۶۳۲ فقره به تسهیلات ودیعه مسکن خانواده‌های نیازمند و مبلغ ۶ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان به ۳۷۱ فقره تسهیلات در حوزه اشتغال و خودکفایی تخصیص یافت.
مدیرصندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان گلستان بیان کرد: این صندوق قرض الحسنه در هشت ماهه امسال ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در حوزه خرید و ساخت مسکن مددجویان و نیازمندان پرداخت کرده است.
  وی همچنین تاکید کرد: با توجه به گذشت حدود ۲ ماه از سال تحصیلی، تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان به دانشجویان اختصاص یافته است، مبلغ این وام برای دانشجویان کارشناسی تا دکتری از پنج تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است.
  فردی به شیوع ویروس کرونا در کشور و شرایط سخت اقتصادی خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و گفت: صندوق امداد ولایت برای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا، مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان به خانواده‌های زندانیان نیازمند، ۶۸۰ میلیون تومان به جامعه هدف سازمان بهزیستی ومبلغ ۵۴۰ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد با همکاری بنیاد مستضعفان پرداخت کرده است.

 وی با اشاره به افزایش ناگهانی رهن و اجاره مسکن و تورم افسارگسیخته در این بخش، خاطرنشان کرد: با مشارکت بنیاد مستضعفان، ۲ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان اعتبار قرض‌الحسنه برای ودیعه مسکن ۱۲۴ خانواده‌ نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده است.

  مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان گلستان با دعوت خیران و مردم نیکوکار برای سپرده‌گذاری در این صندوق گفت: میزان جذب سپرده در هشت ماهه نخست به ۵ میلیارد تومان رسیده است.
فردی تاکید کرد: به مردم نیکوکار اطمینان می‌دهیم تمام سپرده آنان در این صندوق، به صورت قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت می‌شود.

  وی با اشاره به عملکرد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال مددجویان، گفت: این صندوق در حال حاضر ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد و تاکنون ۲۱ فقره وام اشتغال مددجویان را با اولویت زنان سرپرست خانوار و به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان ، تضمین کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار