مهاجر گفت: ارزش هر هکتار از اراضی کشاورزی گمیشان در سال ۹۴ دو میلیون تومان بود و با انجام زهکشی قیمت اراضی به ۸۰ میلیون رسیده است.

افزایش قیمت اراضی کشاورزی گمیشان با زهکشی/ افزایش ۶۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی با اجرای زهکشی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مختار مهاجر » صبح امروز (یکشنبه 7 دی) در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه های زهکشی اراضی اولویت دار استان گلستان در سطح 50 هزار هکتار و طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در سطح 15 هزار هکتار اظهار کرد: امروز مطالعات و اقدامات کارشناسان باعث ایجاد این طرح ها شده است و اجرای پروژه زهکشی نوید و شادی در دل کشاورزان به وجود می آورد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در سال 94 قیمت هر هکتار از اراضی کشاورزی در این منطقه دو میلیون تومان ارزش داشت و امروز در شمال گمیشان ارزش هر هکتار از اراضی بیش از 80 میلیون تومان رسیده است و تناژ برداشت گندم از 600 کیلوگرم به بیش از دو تن و 500 کیلوگرم رسیده است.

 

مهاجر بابیان اینکه براساس مصوبه سفر نخسترئیس جمهور در استان گلستان 34 هزار هکتار زهکشی را اجرا کردیم، افزود: اگر ابنیه این اراضی با سرعت بیشتری انجام شود زهکشی این اراضی به اتمام می رسد.

 

وی افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان زهکشی 50 هزار هکتار دیگر از اراضی شمالی مصوب شد که امروز عملیات اجرایی آن با همت قرارگاه خاتم آغاز می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: انجام زهکشی در 280 هزار هکتار می تواند 600 هزار تن افزایش محصول را برای استان به همراه خواهد آورد.

 

مهاجر  به طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری در سطح 15 هزار هکتاری اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح حق آبه سدوشمگیر را تا 60 درصد افزایش می دهیم و می توانیم راندمان آبیاری را به 95 درصد برسانیم.

 

وی بابیان اینکه برقی کردن چاه های کشاورزی نیز از دیگر اولویت های جهاد کشاورزی است، ابراز داشت: همچنین با تفاهم با قرارگاه خاتم به موضوع تامین بذر نیز وارد شدیم که فاز نخست آن اجرایی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار