در دو روز گذشته تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در استان گلستان دوباره دو رقمی و وضعیت در ۲ شهرستان دیگر نیز نارنجی شده است.

وضعیت کرونا در ۲ شهر دیگر استان گلستان نارنجی شد؛ تصمیمات غیرکارشناسی ستاد کرونا دامن مردم را گرفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، عادی انگاری وضعیت کرونا در شهرهای مختلف استان می‌تواند در ماه‌های باقی مانده از زمستان پیامدهای سهمگینی به دنبال داشته باشد.

با اینکه از هفته سوم آذرماه تا کنون روند شیوع بیماری در استان گلستان با شیب کندی به سمت کاهشی شدن پیش می‌رود اما عدم توجه کافی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی شهروندان و همچنین برخی تصمیمات غیرکارشناسی و بعضا شتاب زده ستاد استانی مقابله با کرونا زمینه تغییر وضعیت برخی شهرهای استان به نارنجی را به همراه داشته است.

در جلسه قبلی ستاد کرونا در استان گلستان منع تردد شبانه با دستور استاندار فقط مختص شهرهای نارنجی شده است. هادی حق شناس در پاسخ به خبرنگاران گفته بود این اختیار به استانداران داده شده که درباره منع تردد شبانه ( ساعت 21 تا 4 صبح) در شهرهای زرد تصمیم گیری کنند که در استان گلستان این محدودیت فقط در شهرهای نارنجی اعمال می‌شود.

این مصوبه سبب افزایش ساعت کار برخی واحدهای صنفی و همچنین تردد و افزایش دورهمی‌های خانوادگی شده است. نتیجه این تصمیم امروز با نارنجی شدن وضعیت دو شهرستان مینودشت و علی آبادکتول نمایان شد.

تا هفته گذشته 4 شهرستان بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و گرگان در وضعیت هشدار یا نارنجی قرار داشت اما اکنون تعداد شهرستان‌های نارنجی به 6 مورد افزایش یافته و در عین حال 8 شهرستان همچنان در وضعیت زرد قرار دارند.

این در حالی است که مسئولان استان پیش بینی می‌کردند وضعیت در برخی شهرهای استان در روزهای اخیر سفید شود. رفع محدودیت برخی کسب و کارها و قرار دادن بسیاری از مشاغل در گروه‌ یک و دو زمینه اوج گیری دوباره این بیماری را در استان فراهم می‌کند.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: وضعیت در شهرستان‌های گرگان، بندرگز، کردکوی و بندرترکمن در چند هفته اخیر همچنان نارنجی بوده و در روزهای اخیر وضعیت در شهرستان‌های علی آبادکتول و مینودشت هم نارنجی شده است.

وی افزود: اکنون شهرستان‌های گمیشان، آق قلا، آزادشهر، رامیان، گالیکش، گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان نیز نسبت به هفته گذشته بین 40 تا 50 نفر کمتر شده است.

وی گفت: حدود یک چهارم بیماران بستری در استان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند که کمتر از نیمی از آنان به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

فاضل همچنین به فوتی‌های ناشی از کرونا و نوسان آن اشاره کرد و افزود: تا دو سه روز قبل تعداد جان باختگان در اثر کرونا یک رقمی شده بود اما در دو روز گذشته دوباره آمارها صعودی و دو رقمی شده است.

وی از مردم خواست به خاطر سلامتی خود و کمک به کادر درمان حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده، ماسک بزنند، به غیر از موارد ضروری از منزل خارج نشوند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند زیرا در غیر این صورت موج دیگری از بیماری استان را در برخواهد گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار