رئیس آزمایشگاه های استاندارد گلستان:

رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان از بازرسی ۲۲۸ تجهیزات شهربازی و زمین های بازی و پلمب ۱۰ دستگاه به دلیل نداشتن تاییدیه ایمنی در ۹ ماهه نخست سال در استان خبرداد.

۱۰ دستگاه غیراستاندارد شهربازی در گلستان پلمب شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، مهدیس مسیبی اظهارکرد: در ۹ ماهه نخست سال، ۲۲۸ مورد بازدید از تجهیزات شهربازی و زمین های بازی استان صورت گرفته و ۱۰ دستگاه به دلیل نداشتن تاییدیه ایمنی با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان پلمب شد.

طی ۹ ماهه گذشته تعداد ۱۴ بازدید هم توسط شرکت های بازرسی فنی از شهربازی های استان انجام گرفت.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند، عنوان کرد: لزوم استاندارد شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است لذا برای دریافت تاییدیه باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان استاندارد انجام شود.

مسیبی افزود: اگرچه به واسطه شیوع ویروس کرونا اکثر شهربازی های استان از ابتدای سال تعطیل بوده اند، اما تمامی شهربازی‌های استان طبق برنامه زمان‌بندی شده در طول سال توسط شرکت‌هایی که توسط سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شده اند مورد بازرسی و بازدید فنی و ایمنی قرار می‌گیرند، زیرا وجود یک نقص کوچک در دستگاه ها، وسایل تفریحی و بازی غیراستاندارد می‌تواند خسارات و حوادث جبران ناپذیری را برای خانواده ها به همراه داشته باشد که این مهم، ضرورت تشدید نظارت استاندارد را می طلبد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهر بازی ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد آن اطمینان حاصل و هرگونه موارد تخلف به اداره کل استاندارد استان جهت رسیدگی اطلاع رسانی کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار