موج سوم کرونا در گلستان ادامه دارد اما بیماری دوباره اوج گرفته و موارد سرپایی و بستری در مراکز درمانی روبه افزایش و نگران‌کننده شده است.

خیز دوباره کرونا در استان گلستان/ افزایش موارد ابتلا نگران کننده شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان ، با زرد و آبی شدن وضعیت کرونا در شهرهای استان گلستان، سایه عادی انگاری وضعیت بار دیگر بر شهرها و روستاها گسترانده شد تا جایی که مراسم‌های مختلف مانند عروسی‌ها در تالارها و منازل مسکونی و خانه‌باغ‌ها با رعایت کمترین پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شد.

این درحالی است که فعالیت اصناف به حالت قبل از شیوع کرونا برگشت، ناوگان حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها هم به محلی برای جولان کرونا تبدیل شدند.

اما این پایان کار نبود و بازارهای هفتگی هم چند هفته‌ای است فعالیت خود را آغاز کردند، مدارس در شهرهای زرد و آبی با شرایط خاص بازگشایی شدند.

برگزاری برنامه‌های مختلف در دستگاه‌های اجرایی از نشست‌های خبری گرفته تا برگزاری افتتاحیه و کلنگ‌زنی پروژه‌ها که کمتر پروتکل‌های بهداشتی در آنها رعایت می‌شود.

به هرحال در شرایطی که تقریباً همه چیز به حالت عادی بازگشت توجه به جولان زیرپوستی ویروس منحوس در جامعه منتفی شد و مشخص نیست تا چه زمانی وضعیت زرد و آبی شیوع کرونا در شهرها به همین روال فعلی باقی بماند و شاهد تثبیت اوضاع کرونایی در کشورمان باشیم.

در روزهای اخیر افزایش بیماران سرپایی نگرانی زیادی درباره اوج گیری دوباره کرونا ایجاد کرده است. فقط در شبانه روز گذشته 200 مراجعه سرپایی به مراکز درمانی استان با علایم مشکوک به کرونا اتفاق افتاد که تاکنون نتیجه آزمایش بیشتر از 60 نفر مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان استان بار دیگر نسبت به عادی انگاری شرایط هشدار داده و گفته ممکن است روزهای پایانی سال، وضعیت سختی از نظر شیوع کرونا داشته باشیم.

عبدالرضا فاضل از افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته 11 بیمار جدید به بستری‌ها اضافه شدند و تعداد بستری‌ها به 403  نفر افزایش یافت.

به گفته وی از این تعداد 77 بیمار در آی سی یو هستند که حال 29 نفر از آنان مساعد نیست.

وی بیان داشت: در روزهای اخیر تعداد بیماران سرپایی به طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و فقط در روز گذشته 200 بیمار به مراکز درمانی مراجعه کردند که نتیجه آزمایش کرونای 60 نفر آنان مثبت بوده است.

فاضل گفت: هرچند همه موارد مثبت منجر به بستری نشده؛ اما این آمار از افزایش سینوسی بیماران کرونایی خبر می‌دهد؛ آنهم در حالی‌که گلستان براساس آمارهای موجود  اواخر پیک سوم قرار دارد و اگر این روند ادامه داشته باشد باید منتظر این باشیم که پیک سوم تمام نشده یکباره قدم به موج چهارم همه‌گیری می‌شویم.

وی افزود: تغییری در وضعیت و رنگ بندی شهرستان‌ها رخ نداده و همچنان 6 شهر آبی و 8 شهر زرد هستند اما روند افزایشی تعداد مبتلایان در برخی شهرها از جمله بندرگز نگران کننده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از مردم خواست با خودداری از برگزاری و شرکت در دورهمی‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به بهتر شدن اوضاع، کمک کنند.

از ابتدای شیوع بیماری در استان گلستان 42 هزار و 956 نفر از مردم استان با علایم حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری شدند که نتیجه آزمایش 17 هزار و 747 نفر آنان مثبت بود. متأسفانه در همین مدت بیش از 2 هزار و 150 نفر هم در استان جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.

با اینکه وضعیت گلستان تقریباً زرد است اما ستاد ملی کرونا روز گذشته منع تردد به این استان را اعلام کرد و برهمین اساس خودروها با پلاک‌های غیربومی اجازه ورود به این استان را ندارند ضمن اینکه پلاک‌های بومی این استان هم نمی‌توانند به استان‌های دیگر وارد شوند.

به نظر می‌رسد موج سوم کرونا هنوز در گلستان مهار نشده، دوباره اوج گرفته و مهار آن فقط با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار