مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت گفت: اصلاح نژاد دام سبک و پلاک‌کوبی دام سبک و سنگین از برنامه‌های جهاد کشاورزی بوده که در سال جاری تولید بره‌های سه نژاد نو ترکیبی صورت گرفته است.

تولید بره‌های سه نژاد نو ترکیبی در مینودشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب‌الله زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 107 میلیارد ریال انواع تسهیلات بانکی در حوزه‌های خط اعتباری مکانیزاسیون، تولیدات دامی، گلخانه و غیره پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۱۱ پروژه زیربنایی و تولیدی با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد به بهره‌برداری می‌رسد.
زارع خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی مانند احداث گلخانه صیفی و سبزی، اجرای چهار پروژه آبیاری تحت فشار و خط انتقال آب، بازسازی و نوسازی کارخانه شالیکوبی و خط اعتباری مکانیزاسیون از مهمترین پروژه‌های تسهیلاتی بوده که مبلغ ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و ۳۵ نفر در این راستا اشتغالزایی شدند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت کشت چغندر و کلزا را به عنوان برنامه تناوبی هر ساله کشاورزان برشمرد و گفت: به طور میانگین هر ساله بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت چغندر و ۲ هزار هکتار به کشت کلزا اختصاص پیدا می‌کند.
وی با اشاره به رشد قابل ملاحظه دو سال گذشته در احداث سازه‌های کشت گلخانه بیان کرد: در دو سال گذشته شهرستان مینودشت در احداث سازه‌های کشت گلخانه رشد قابل توجهی داشته و امسال یک هکتار از اراضی به احداث گلخانه صیفی و سبزی اختصاص یافته و به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی سه واحد دیگر به مساحت ۲/۵ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اقدام است.
زارع اصلاح نژاد دام سبک را از برنامه‌های جهاد کشاورزی شهرستان نام برد و گفت: اصلاح نژاد دام سبک و پلاک‌کوبی دام سبک و سنگین از برنامه‌های جهاد کشاورزی بوده که در سال جاری تولید بره‌های سه نژاد نو ترکیبی صورت گرفته و ۴۳ هزار دام سبک و سنگین نیز در راستای جلوگیری از قاچاق دام پلاک‌کوبی شدند.
وی ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال انواع تسهیلات بانکی در حوزه های مختلف خط اعتباری مکانیزاسیون، تولیدات دامی، گلخانه و غیره پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار