سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنان موثرترین راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است لذا مردم باید با پرهیز از ساده انگاری از شیوع موج چهارم بیماری کرونا پیشگیری نمایند.

در حال حاضر موثرترین راه مقابله با کرونا چیست؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز،  دکتر سیما سادات لاری در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایسنا در شهرکرد در خصوص سیاست کشور در تامین واکسن کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد محدودی دوز واکسن کووید ۱۹ وارد کشور شده و هر دو هفته یکبار محموله جدیدی از این واکسن وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای توزیع واکسن روسی کووید ۱۹ کمیته‌ای در معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان تشکیل شده است، گفت: اولویت تزریق واکسن در وهله اول کادر بهداشت و درمان و در گام بعدی افراد دارای بیماری زمینه‌ای است.

دکتر لاری افزود: برای توزیع واکسن در استان‌ها الگو تعریف می‌شود، اما جزئیات توزیع واکسن روسی مشخص نیست و پس از تدوین پروتکل نحوه توزیع در سراسر کشور اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه در سبد خرید واکسن کووید ۱۹ چند گزینه وجود دارد، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا قبل از رسیدن واکسن ایرانی به مرحله تولید همانند سایر کشورها از منابع مطمئن و مورد تایید واکسن تهیه کنیم.

وی در پایان یادآور شد: در دو هفته آینده واکسن کوبایی که بحث انتقال دانش آن مطرح است در ایران وارد مرحله کارآزمایی می شود.

گفتنی است، دکتر سیما سادات لاری معاون محترم فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، روز شنبه مورخ ۱۸ بهمن ماه ۹۹، همزمان با هفتمین روز از بهمن ماه ۹۹ برای افتتاح پروژه سلف سرویس و فضاهای فیزیکی نهاد های دانشجویی، مرکز نیکوکاری و مکان استخر دانشگاه و بازدید از پروژه های در حال ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار