مدیر کل شیلات گلستان گفت: مجتمع پرورش میگو گمیشان از اهمیت بسزایی در افزایش رونق اقتصادی استان برخوردار است و در همین راستا شیلات همواره جهت ارتقا و پیشرفت در این مجتمع تلاش نموده است.

تلاش شیلات جهت رونق اقتصادی در مجتمع پرورش میگو گمیشان
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، مهندس سید جواد قدس علوی در جلسه «بررسی راهکارهای تکثیر و پرورش ماهی کفال خاکستری، به عنوان گونه جایگزین بعد از پرورش میگو در مجتمع میگو گمیشان»، تصریح کرد: از جمله راه های رسیدن به رونق اقتصادی بیشتر در این مجتمع، ماهی کفال خاکستری است که در زمان های فراغت مجتمع از پرورش میگو و یا در صورت بروز بیماری، می توان این گونه را جاگزین میگو نمود تا از امکانات و سرمایه های موجود در مجتمع حداقل استفاده گردد.
مدیر کل شیلات گلستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مولد سازی بچه ماهی کفال خاکستری در مرکز فناوری نوین گمیشان در حال انجام است که پس از موفقیت در مولد سازی، به مرحله تولید ماهی کفال خاکستری در مجتمع پرورش میگو گمیشان می رسیم.
وی افزود: تغذیه و آب مناسب از مهم ترین آیتم های هر مولد سازی است که شیلات در حال حاضر بر اثر عقب نشینی آب دریا توانست با ایجاد کانال 200 تا 300 متری به عمق 1 متر، از محل ایستگاه پمپاژ، به اندازه کافی آب در استخرها در مرکز فناوری نوین گمیشان، جهت مولد سازی ذخیره کند. 
مهندس قدس علوی در خصوص روند قابل قبول این مولد سازی در استان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تامین زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز به زودی پروژه را وارد مرحله اجرا نماییم. چرا که ماهی کفال خاکستری گزینه مناسبی جهت کشت در آبهای نامتعارف استان می باشد.
همچنین در این جلسه دکتر مقدم رئیس مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی ـ گرگان نیز گفت: اراده این مرکز بر اجرایی شدن و به نتیجه رساندن پروژه تا مرحله تولید انبوه بچه ماهی، استمرار تولید و معرفی به بخش خصوصی است.
لازم به ذکر است  جلسه بررسی پروژه تکثیر و پرورش ماهی کفال خاکستری به عنوان گونه ی مناسب پرورش بعد از برداشت میگو در مجتمع میگو گمیشان، با حضور مدیر کل شیلات گلستان، رئیس مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی ـ گرگان، معاون آبزی پروری شیلات گلستان،  مجریان طرح  و کارشناسان برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار