محققان در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، ویروس آنفلوانزا می‌تواند باعث عفونت کووید 19 در سلول‌های موش شود.

آیا ویروس آنفلوانزا منجر به عفونت کووید 19 می‌شود؟
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، محققان در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند، ویروس آنفلوانزا می‌تواند باعث عفونت کووید ۱۹ در سلول‌های موش شود.
 
براساس مطالعه منتشر شده در مجله «Cell Research»، پیشگیری از عفونت آنفلوانزا از اهمیت فراوانی در طی بیماری همه گیری کووید ۱۹ برخوردار است.
 
براساس  این تحقیق که توسط محققان چینی صورت گرفته، ویروس آنفلوانزای A می‌تواند عفونت کرونا را در آزمایشات سلولی و حیوانی تشدید کند.
 
برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که ادغام آنفلوانزای فصلی با بیماری همه گیر کووید ۱۹ ممکن است تهدیدی بزرگتر برای سلامت جامعه باشد. با این حال، تعامل بین این دو ویروس همچنان نامشخص است.
 
مطالعه محققان چینی از دانشگاه ووهان در استان هوبئی، شواهد تجربی قوی در مورد عفونت همزمان دو ویروس تنفسی ارائه می‌دهد. این پژوهش برای اولین بار گزارش داد ویروس آنفلوانزای A می‌تواند عفونت کوید ۱۹ را در سلول‌های موش افزایش دهد.
 
محققان دریافتند، عفونت ویروس آنفلوانزای A به طور قابل توجهی باعث ورود و تکثیر ویروس کرونا در انواع سلول‌های دستگاه تنفسی انسان و سلولهای بافت ریه می‌شود؛ همچنین منجر به افزایش بار ویروسی کووید ۱۹ می شود و آسیب شدید ریه می‌شود.
 
پژوهشگران این مطالعه هم واکسیناسیون آنفلوانزا و هم واکسیناسیون کووید ۱۹ را به افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری‌ها هستند توصیه می‌کنند؛ آنها همچنین تأکید کردند تولید داروهای ضد ویروسی که طیف گسترده و بیش از یک ویروس را هدف قرار می‌دهند، برای درمان بیماری‌های عفونی ضروری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار