فرماندار گنبدکاووس:

فرماندار گنبدکاووس گفت: توسعه فضای سبز در این شهرستان مرزی با اقلیم خشک و بیابانی، نیاز حیاتی است که ترویج و نهادینه کردن غرس نهال در این شهرستان با استفاده از ظرفیت ادارات و نهادها، تشکل‌های مردم نهاد و رسانه‌ها ادامه دارد.

توسعه فضای سبز در شهر خشک و بیابانی گنبد ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه‌شنبه در ستاد توسعه فضای سبز گنبدکاووس اظهارداشت: توسعه فضای سبز در مناطق شهری و روستایی به‌ویژه مناطق شمالی این شهرستان باید مورد اهتمام دستگاه‌های متولی با محوریت دهیاران و شوراها قرار گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس نیز در این نشست با تبریک هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند) گفت که توزیع نهال برای زراعت چوب و ایجاد فضای سبز در محوطه ادارات، مدارس و مساجد و غرس نهال با همکاری چهار تشکل مردم نهاد حوزه منابع طبیعی و محیط زیست از جمله برنامه های این هفته در گنبد است.

فرشید رحمانی افزود: از چند ماه پیش اجرای زراعت چوب در ۸۶۰ هکتار از اراضی گنبدکاووس در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۴۵۵ هکتار آن با توزیع و غرس ۵۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال انجام شد.

وی توزیع و غرس حدود ۲۰ هزار اصله نهال در روستاها و مدارس با همکاری دهیاری‌ها برای توسعه فضای سبز و توزیع ۳۰ هزار اصله نهال برای ایجاد فضای سبز ۱۰۰ هکتاری در یکی از واحدهای تولیدی گنبدکاووس را از دیگر برنامه‌های اداره منابع طبیعی این شهرستان برشمرد.

منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت که از زمان واگذاری عرصه ۴۲ هکتاری چپرقویمه به شهرداری در چهار سال قبل تاکنون ۱۴ هکتار درختکاری شده و ادامه این طرح به دلیل قرارداشتن آن در خارج از محدوده شهر نیازمند انتقال سند این عرصه به نام شهرداری است.

همچنین رضا باقری بخشدار مرکزی گنبدکاووس از توزیع سه هزار نهال درختان مثمر با همکاری یکی از نیکوکاران این شهرستان بین اهالی روستاهای این بخش خبر داد.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت و گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار