برخی از افراد با نگاه سیاسی درصدد جلوگیری از ایجاد پارک پسماند گرگان هستند

حمله ی برخی از افراد سیاست زده به پارک پسماند گرگان/اقدام استاندار گلستان ستودنی است

به گزارش گلستان24؛منطقه هزارپیچ گرگان یکی از نقاط دیدنی مرکز استان گلستان است که به  نوعی با نام بام گرگان نیز شناخته می شود، شهروندان و گردشگران زیادی برای دیدن وسعت گرگان به این مکان مراجعه می کنند و همچنین به علت ارتفاع این منطقه سایت پروازی پاراگلایدر سواران نیز در این منطقه قرار دارد.

یکی از مشکلات اساسی این منطقه وجود زباله و پسماندهای کارخانجات و بیمارستان ها است که با بوی بد و منظره نامناسب خود در ذوق شهروندان و گردشگران می زند و باعث شده تا طبیعت زیبای منطقه ی سوگله و هزار پیچ به خوبی دیده نشود.

حدود 30 سال است که روزانه بیش از 5 کامیون زباله ها را در این منطقه تخلیه می کنند و نفوذ شیرابه ی این زباله ها باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی شده و ممکن است باقی مانده طبیعت را نیز در دراز مدت نابود کند.

در طی این سال ها استاندارهای مختلفی برای احیای این منطقه و جلوگیری از تخلیه زباله ژست سیاسی گرفته اند ولی هیچکدام نتوانسته اند جلوی این فاجعه زیست محیطی را بگیرند و از اتفاقات بعد از آن جلوگیری کنند.

اما سید مناف هاشمی استاندار استان گلستان  این پروژه را عملی کرد و از اوایل سال 97 صدها ماشین سنگین در حال فعالیت در این منطقه برای تبدیل این زباله دان طبیعی به یک پارک و منطقه گردشگری هستند.

بدون شک این اقدام استاندار گلستان که استانداران گذشته قدرت انجام آن را نداشته اند در ذهن های شهروندان گرگانی و گلستانی خواهد ماند؛ چرا که این کار علاوه بر این که جلوی نابودی طبیعت را می گیرد فضای سبز و تفریحی را برای مردم گرگان مهیا می سازد.

اما در این بین عده ای با نگاه سیاسی به این مسئله نگاه می کنند ومدام در برخی از رسانه ها دلایلی غیر منطقی می آورند و خواهان جلوگیری از ایجاد پارک در این زباله دان هستند و در نظر دارند تا زباله های طبق روال قبلی در این منطقه تخلیه شود.

اما باید دید که این افراد داعیه دار چه چیز هستند؟اگر این افراد دلشان برای محیط زیست می سوزد هیچ چیز بالاتر از این نیست که بعد از 30 سال جلوی تخلیه زباله در دل طبیعت گرفته شود و این افراد باید بدانند برای تبرئه مدیران مورد پسند خود نمی توانند جلوی پیشرفت استان و گرگان را بگیرند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار