استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ظرف مدت نهایتا ۲ ماهه مطالعات لازم برای ایجاد و احیای بندری تجاری و گردشگری در شهرستان ترکمن را بررسی و اعلام خواهد کرد.

گلستان بهترین موقعیت ایجاد بندر چوب را دارد/فرصت ۲ ماهه مطالعه برای احیای بندر تجاری در «ترکمن»

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ هادی حق‌شناس در جلسه جمع‌بندی سفر راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس با حضور کمال علی‌پور نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه و جلال ایری نماینده مردم غرب استان گلستان و دیگر مدیران ارشد استانی اظهار کرد: سازمان بنادر براساس مطالعات صورت گرفته این سازمان در خصوص ایجاد بندر سبزخزری اقدام خواهد کرد و روند این پروژه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مطالبه ما ایجاد بندر در گلستان است و با توجه به شرایط دو استان دیگر شمالی این استان بهترین موقعیت ایجاد بندر چوب در شمال کشور را دارد.

استاندار گلستان یادآور شد: وادرات چوب با پوست در استان‌های گیلان و مازندران ممنوع است و با توجه به ممنوعیت برداشت از جنگل‌ها و فاصله سواحل گلستان از جنگل‌ها، ظرفیت این استان برای ایجاد بندر چوب منحصر به فرد است و همچنین مرز بین‌المللی، فرودگاه، مسیر ریلی ترانزیتی، وجود قریب به یک‌هزار واحد مرغداری که نیازمند دان هستند نشان می‌دهد ایجاد و یا احیای بندر در گلستان کاملا توجیه دارد.

حق‌شناس ادامه داد: یک سوم وسعت ۴۰ هزار هکتاری خلیج گرگان خشک شده است و باید سازمان بنادر دستگاه لایروب جهت لایروبی کانال‌های چاپاقلی، خزینی و آشوراده اختصاص دهد تا در اسرع وقت این اقدام صورت گیرد، تا شاهد پدیده ریزگرد در این منطقه نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد عالی تالاب‌ها به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهور مقرر شد ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق دستگاه‌های متولی جهت علاج بخشی و نجات خلیج گرگان اختصاص یابد.

 در این جلسه رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایجاد بندر در گلستان ضروری است و حیف است استانی با دارا بود بیش از ۱۰۰ کیلومتر ساحل فاقد بندر باشد.

همچنین راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر تصریح کرد: ایجاد بندر در گلستان موجب افزایش دسترسی‌های گلستان می‌شود و همچنین زمینه سرمایه‌گذاری در این استان را ارتقا می‌دهد.

لازم به ذکر است؛ مدیرعامل سازمان بنادر و رییس کمیسیون عمران مجلس با همراهی استاندار گلستان از ساحل بندر ترکمن، بندرگز، بندر خواجه‌نفس و محل احداث بندر سبز خزری بازدید کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار