سفر معاون اول رییس جمهوری و چند عضو هیات دولت به استان، صید ۳۰۴ تن انواع ماهی استخوانی، توزیع روزانه ۱۲۰ تن گوشت مرغ و پیروزی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین بازی مرحله پلی‌آف لیگ برتر از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری به همراه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و چند تن از معاونان وزرا برای افتتاح چند طرح و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی روز شنبه به استان گلستان سفر کرد.

جهانگیری در این سفر ابتدا طرح هادی روستای عطاآباد از توابع آق قلا را با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال شامل ۴۷ هزار و ۵۰۰ متر زیرسازی آسفالت، سه هزار متر جدول کشی، هزار و ۵۰۰ متر جابجایی شبکه برق و ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع پیاده روسازی افتتاح کرد.

وی سپس در مراسم بهره برداری از طرح‌های تولیدی و اشتغالزای روستایی گلستان در روستای عطاآباد آق قلا شرکت کرد.

جهانگیری در این مراسم به فعالیت ۳۰۰ کارگاه تولید مبل در روستای عطاآباد آق قلا اشاره کرد و گفت: در این واحدها افزون بر سه هزار نفر از اهالی این روستا و مناطق اطراف مشغول به کار هستند و این روستای پنج هزار نفره حتی یک بیکار هم ندارد.

جهانگیری در ادامه سفر به گلستان، ۲ هزار و ۵۰۰ خانه محرومان و هشتادهزارمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی استان گلستان را به صورت متمرکز در روستای پنچ پیکر بندرترکمن افتتاح کرد.

در مراسم متمرکز بهره برداری از خانه های محرومان استان گلستان، جهانگیری کلید یک واحد مسکونی را به مالک آن تحویل داد.

این خانه یکی از ۲ هزار و ۵۰۰ خانه محرومان استان گلستان استان بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه کارخانه تولید پوشش سقف ساختمان با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ایجاد ۵۵ فرصت شغلی با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

این شرکت در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار و ۴ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا ساخته شده و قابلیت تولید روزانه حدود ۱۴۰ تن تولید ورق سیمانی و الیافی بدون آزبست برای پوشش سقف ساختمان را دارد.

بهره برداری از فاز نخست طرح تعریض جاده کردکوی - بندرترکمن به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال دیگر برنامه معاون اول رییس جمهوری در گلستان بود.

جهانگیری همچنین در این مراسم چهار دوربرگردان عریض محور بهشهر ـ گرگان ـ آزادشهر را نیز افتتاح کرد.

معاون اول رییس جمهوری سپس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گلستان شرکت کرد و در این نشست گفت: دولت با اجرای دقیق و مدبرانه قانون "اقدام فوری برای لغو تحریم‌ها" به عنوان مصوب مجلس پیرامون پروتکل الحاقی، بهانه را از دست دشمنان گرفت که نتیجه آن مخابره یک صدای واحد و عزتمندانه از ایران بود.

در این جلسه همچنین تفاهم نامه ای به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سایت میگو گمیشان بین وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی و استاندار گلستان به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، مقرر شد در مدت زمان ۶ ماه زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای پنج هزار نفر در قالب ۲۵۰ تعاونی صیادی فراهم شود.

دیدار با نخبگان اجتماعی، ورزشی و فرهنگی، آخرین برنامه سفر کاری یک روزه جهانگیری در گلستان بود .

وی در این دیدار با تاکید بر ضرورت فراهم شدن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت که برگزاری انتخابات پرشور، بهترین ساز و کار نمایش اقتدار ملی و دفع خطرات بین المللی و جهانی است.

**

استاندار گلستان با اشاره به استمرار پسروی آب خلیج گرگان و ضرورت شتاب‌بخشی به عملیات اجرایی احیای این پهنه آبی شرق دریای خزر گفت که برای جلوگیری از آسیب‌ زیست محیطی این خلیج باید احیا شود.

هادی حق‌شناس در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گلستان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: ۲ کانال چپاقلی و خوزینی نیازمند لایروبی است و اجرای طرح مدیریت هیات امنایی می‌تواند در نجات خلیج گرگان موثر باشد.

**

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان گفت که با گذشت حدود پنج ماه از آغاز فصل صید ۳۰۴ تن انواع ماهی استخوانی از آب‌های استان صید شد که سهم هر شرکت تعاونی بطور میانگین ۱۸ تن بود.

محسن یحیایی اظهار داشت: صید ماهیان استخوانی که از ۱۵ مهر ماه در آب‌های استان آغاز شده تا نیمه فرودین سال آینده ادامه دارد و انتظار می رود در این مدت نتیجه تلاش صیادان پره استان صید ۳۵۰ تن انواع ماهیان استخوانی باشد.

در فصل صید سال قبل حدود ۳۵۷ تن ماهی استخوانی مانند سفید، کفال و کپور از دریای خزر در محدوده استان گلستان برداشت شده بود.

**

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت که این نهاد امسال با پرداخت هزار ۳۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پنج هزار و ۲۳ نفر از مددجویان واجد شرایط شغل پایدار ایجاد کرد.

عیسی بابایی اظهار داشت: اعتبار سال آینده ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان واجد شرایط در گلستان به ۲ برابر امسال افزایش یافت.

**
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به ضرورت تحقق عدالت جنسیتی برای رسیدن به توسعە متوازن و همە جانبە گفت: اشتغال زنان گلستان در حوزه مدیریتی از ۴.۱۵ درصد در سال ۹۲ به حدود ۱۵.۱۵ درصد در حال حاضر افزایش یافت.

الهه غیناقی اظهار داشت: در حال حاضریک بانوی گلستانی معاون استاندار، هفت نفر مدیرکل دستگاه‌های اجرایی، یک نفر رییس حوزه علمیه، ۲ نفر رییس دانشگاه، ۲۱ نفر معاون مدیرکل و سه بانو در شهرهای استان معاون فرماندار هستند.

**

رییس اداره طیور سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که با هدف تنظیم قیمت و ساماندهی بازار، توزیع روزانه گوشت مرغ در بازار استان با قیمت مصوب از ۸۰ به ۱۲۰ تن افزایش یافت.

حبیب‌الله تاشی اظهار داشت: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار گلستان، توزیع روزانه ۱۲۰ تن مرغ با قیمت هر کیلو ۲۰۴ هزار ریال تا اطلاع بعدی ادامه دارد.

**

باقری مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ‌گلستان از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون، کادر درمان شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت استان خبر داد و گفت: در این مرحله ۲ هزار عدد واکسن وارد استان شده که در ۲ مرحله به کادر درمان تزریق می‌شود.

**

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به کمبود منابع آبی در گلستان بر ضرورت بهینه‌سازی مصرف در بخش‌های مختلف با هدف پیشگیری از کم‌آبی در سال‌های آینده تاکید کرد.

علی نجفی نژاد اظهار داشت: گلستان جزو استان های دارای سرانه پایین آب در کشور است و مقدار قابل توجهی از آب شرب ساکنان آن از ذخایر زیرزمینی تامین می شود.

وی بیان کرد: سالانه در بخش کشاورزی گلستان حدود ۲ میلیارد متر مکعب، در بخش شرب ۱۵۰ میلیون مترمکعب، در بخش آبزی پروری و محیط زیست هر کدام ۱۰۰ میلیون مترمکعب و در بخش های صنعت و خدمات استان هر کدام سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می شود.

**

مجتمع اداری، تجاری و فرهنگی شهرداری گرگان در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع و حدود ۱۳ هزار مترمربع زیربنا در پنج طبقه روز پنجشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

**

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ باب مدرسه با ۲۶۰ کلاس درس و هزینه ساخت ۲ هزار میلیارد ریال توسط این اداره کل با مشارکت نیکوکاران احداث و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

**

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ کشور مستقر در گرگان گفت که با حل مشکل تردد واگن‌های تجاری ایران بر روی ریل عریض ترکمنستان، خط‌آهن ایران از طریق مرز اینچه‌برون گلستان به شاهراه ریلی آسیای میانه متصل شد.

محسن اعتماد اظهار داشت: روز پنجشنبه و با حضور مقامات راه‌آهن ترکمنستان و مسئولین گلستان در نقطه صفر مرزی، خط عریض ۲ کشور به یکدیگر متصل شد.

وی افزود: از سال ۹۳ که خط آهن ایران (اینچه برون) - ترکمنستان - قزاقستان با حضور روسای سه جمهور سه کشور در نقطه صفر مرزی اینچه برون افتتاح شده بود تاکنون به علت مشکلاتی از جمله نبود پل برای گذر قطار و عریض بودن راه آهن ترکمنستان در مبادله کالا و جابجایی واگن‌ها مشکلاتی ایجاد شده بود.

وی اضافه کرد: تا سال ۹۷ ترکمنستان پل های مورد نیاز را احداث کرد اما به دلیل عریض بودن خط آهن این کشور، واگن‌ها و قطارها پس از تعویض بوژی (شاسی قطار) در خاک این کشور و با پرداخت هزینه اقدام به جابجایی واگن‌ها می‌کردند.

**

استاندار گلستان در مراسم افتتاح فاز نخست بوستان ۴۳ هکتاری شهرداری گنبدکاووس در حومه روستای چپرقویمه گفت که فضای سبز این استان به‌ویژه در نواحی شمالی با اجرای طرح‌های درختکاری و بیابان‌زدایی با مشارکت منابع طبیعی، شهرداران، دهیاران روستاها و جوامع محلی به‌خصوص دامداران، مرتعداران و بخش خصوصی در حال گسترش است.

**

برخورد یک دستگاه خودروی سمند با درختان حاشیه جاده گرگان ـ کردکوی در محدوده مرکز بهداشت روستای نودیجه موجب جان باختن سه تن و زخمی‌شدن یک نفر دیگر شد.

**

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین مسابقه مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر کشور با نتیجه ۱۱۲ بر ۵۵ تیم آینده‌سازان تهران را شکست داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار