بارش برف و کولاک شدید که از شامگاه دیروز جمعه ۲۲ اسفند ابتدا در مناطق کوهستانی و سپس در مناطق دشت شرق گلستان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، جاده ارتباطی ۳۴ روستای این منطقه را مسدود و مشکلاتی را برای تردد اهالی ایجاد کرده است.

برف و کولاک شدید راه ۳۴ روستا در شرق گلستان را مسدود کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرماندار رامیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان برف در ارتفاعات اولنگ را حدود یک متر اعلام کرد و گفت: بارش برف باعث مسدود شدن مسیر تردد به هشت روستای کوهستانی بخش مرکزی این شهرستان شده است که با توجه به استمرار بارش، فعلا امکان بازگشایی این مسیرها نیست.

جواد صادقلو افزود: ۲ خانواده در حال تردد با خودرو در مسیر کوهستان شاهرود به رامیان شب گذشته در محدوده ارتفاعات اولنگ دچار مشکل شدند که یکی از آنان نجات یافت و تیم‌های‌ امدادی برای حل مشکل خانواده دوم به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین تیم کوهنوردی رامیان و نیروهای جمعیت هلال احمر با اطلاع از گُم شدن ۲ جوان در ارتفاعات دزدک این شهرستان به محل اعزام شدند و از طریق جی پی اس در حال ردیابی آنان هستند.

فرماندار مینودشت نیز به ایرنا گفت: نیروهای راهداری با شروع بارش برف در تمام مسیرهای اصلی و کوهستانی حضور یافتند اما به دلیل شدت بارش برف مسیر تردد به پنج روستای کوهستانی این شهرستان بسته است.

سید ابوالفضل حسینی نیا افزود: تردد در سایر مسیرهای کوهستانی مینودشت با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: نگرانی اصلی از بارش برف و کاهش ۱۲ تا ۱۴ درجه‌ای دما، خسارت یخبندان به زمین‌های کشاورزی و باغات شهرستان است.

سیدرسول حسینی فرماندار آزادشهر نیز به ایرنا گفت: محور آزادشهر به شاهرود (خوش ییلاق) به دلیل بارش شدید برف و کولاک از شب گذشته مسدود شده است و تیم‌های راهداری در حال بازگشایی مسیر هستند.

وی ارتفاع برف در آزادشهر را ۲۰ سانتی متر اعلام کرد و افزود: تیم‌های مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده باش هستند.

همچنین محمد ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله نیز به ایرنا گفت: با تلاش تیم‌های راهداری تردد در تمام راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان با رعایت مسائل ایمنی و استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است اما نگرانی اصلی خسارت بارش برف و یخبندان بر  محصولات کشاورزی از جمله کلزا است.

مجتبی خسروی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گالیکش نیز از مسدود بودن ۶ مسیر روستایی این شهرستان براثر بارش شدید برف خبرداد و گفت: مسیر پارک ملی گلستان نیز که از ساعت پنج تا هفت صبح مسدود بود، هم اینک با استفاده از زنجیر چرخ امکان تردد در آن وجود دارد.

بخشدار گلداغ شهرستان مراوه‌تپه در شرقی‌ترین قسمت استان گلستان نیز گفت: برف و کولاک شدید جاده ارتباطی ۱۵ روستا واقع در مناطق کوهستانی این بخش را مسدود کرد و تردد در محور گلیداغ به چاتال نیز فقط با زنجیر چرخ و به کندی انجام می‌شود.

لقمان قربانی افزود: ساعت پنج صبح هم ۲ خانواده گرفتار در برف در گردنه اسلام آباد، با کمک اهالی روستای اسلام آباد نجات و در این روستا اسکان داده شدند.

وی بابیان اینکه فعالیت نیروهای راهداری برای بازگشایی راه‌های اصلی درحال انجام است، از مردم خواست فعلا برای انجام کار غیر ضروری در راه‌های ارتباطی تردد نکنند.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت که پایه‌های اول و دوم ابتدایی مدارس روستایی سه شهرستان رامیان، گالیکش و مراوه‌تپه در شرق استان به علت بارش شدید برف و برودت دمای هوا تعطیل شد.

احسان گوهری‌راد اظهار داشت: دانش‌آموزان روستایی این مدارس از طریق سامانه شاد کلاس‌های خود را ادامه خواهند دارد و در مناطقی که فاقد امکانات برای دسترسی به اینترنت هستند، درس‌نامه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

براساس اعلام هواشناسی بارش برف تا ظهر امروز شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

از مجموع پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی گلستان، هزار و ۵۰۰ کیلومتر کوهستانی بوده که ۷۰۰ کیلومتر از این محورهای کوهستانی دارای ۵۵ گردنه برفگیر است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، امسال ۳۲ گروه راهداری را با بهره گیری از ۳۴۰ نیرو و ۱۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و سبک برای اجرای ماموریت در طرح زمستانه به کار گرفته است.

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار